سنا
1401/04/29
13:16
الاکلنگ بورس تهران و فرابورس ایران

در جریان معاملات امروز، ۲۹ تیرماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۰۳ واحد افزایش به رقم ۱۰۳ هزار و ۷۸۱ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳ هزار و ۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان آخرین روز کاری هفته، بیش از ۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۳۹۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۵۳۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۲۴ هزار و ۲۸۴ معامله به ارزش یک هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۱۹ هزار و ۲۷۷ معامله به ارزش یک هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۱۹ هزار و ۲۴۵ معامله به ارزش ۸۰۱ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۱۲ هزار و ۲۸۹ معامله به ارزش ۷۸۴ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۱۰ هزار و ۸۲۴ معامله به ارزش ۶۳۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی پردیس با ۵۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۴۱۲ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۴۰۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۶۷ واحد و شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۲۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۵۳ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۲۱۱ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۱۰ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۱۹۵ واحد و گروه دارویی برکت با ۸۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۹ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۷۹.۶۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت صنعتی مینو با ۷.۹۳ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۴.۳۲ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳.۶۵ واحد و شرکت برق و انرژی پیوندگستر با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بیمه پاسارگاد با ۷۳ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۷ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۵.۷۶ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶.۴۶ واحد و شرکت پخش البرز با ۲.۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0