سهم برتر (بست بورس ۹۷)
1400/03/23
08:05
#سیمانی ها وارد بازار آزاد شدند چند روزی است خبر افزایش نرخ مجدد سیمان در بازار منتشر شده است. در این باره با عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرم...

#سیمانی ها وارد بازار آزاد شدند


چند روزی است خبر افزایش نرخ مجدد سیمان در بازار منتشر شده است. در این باره با عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفتگو کردیم. او اعلام کرد این به معنی افزایش نرخ سیمان نیست بلکه سیمانی ها وارد بازار خرده فروشی شده اند و قصد دارند بازار را تنظیم کنند.


عبدالرضا شیخان درباره نامه منتشر شده پاسخ داد: این نامه برای افزایش نرخ نیست بلکه برای فروش مستقیم است. بر این اساس مصرف کننده نهایی به جای خرید از عاملیت مجاز مستقیم از کارخانه خرید می کند. خرده فروشی کارخانه ها قانونی است و هدف ما رفع التهاب از بازار آزاد است. از آنجایی که سامانه سیمان یاب مختص به تعدادی از کارخانه های سیمانی است که متصل به یک هلدینگ هستند، ما در نظر داریم سازمانی برای فروش مستقیم طراحی کنیم.


کارخانه هایی که وارد فروش در بازار آزاد شدند هزینه هایی متحمل می شوند به همین دلیل ۱۲ درصد کارمزد برای این منظور در نظر گرفته شده است. به نظرم این کار موجب افت قیمت در بازار آزاد می شود. فردا ۱۷ کارخانه در مناطق مختلف سیمان خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد که حجم عرضه بیش از ۳۰۰ هزار تن براورد می شود.


وی درپایان گفت :خریداران می توانند حداقل ۵ تن و حداکثر ۲۵ تن سیمان پاکتی خرید کنند در سیمان فله هر میزان که در خواست شود عرضه خواهد شد. قیمت درب کارخانه ۳۰۸ تومان برای هر کیلو اعلام شده است که ۱۲ درصد برای خرده فروشی و مالیات ارزش افزوده به آن اضافه می شود.سیمان پاکتی نیز علاوه بر این موارد مبلغ ۱۲۰ تومان هزینه بسته بندی دارد.همفکران



انتهای خبر

0
0