سهامیاب - آموزش بورس
1400/03/30
08:50
#پیش_بینی_بازار #روزنه ✍️ در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شرایط خوبی داشت. هر چند که برای دقایقی تردید در رفتا...

#پیش_بینی_بازار


#روزنه



✍️ در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شرایط خوبی داشت. هر چند که برای دقایقی تردید در رفتار معامله‌گران موج عرضه را تقویت کرد اما در نهایت سرمایه‌گذاران به پیروزی آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور بعدی کشورمان پاسخ مثبت دادند. در معاملات روز گذشته شاخص کل رشد حدود ۱۴ هزار واحدی را ثبت کرد.



✅ به نظر می‌رسد با مشخص شدن رئیس دولت سیزدهم، حالا بازار باید راه خود از سیاست را جدا کرده و به تحولات کدال اهمیت بیشتری بدهد. خصوصا که علاوه بر گزارش خوب ۱۲ ماهه و تولید و فروش خوب فروردین و اردیبهشت، باید در انتظار عملکرد خوب خرداد و در نتیجه گزارش طلایی ۳ ماهه در بسیاری از شرکت‌ها باشیم. لذا P/E-ttm بازار در تیر ماه دو مرتبه دیگر (از ناحیه تقسیم سود مجامع و گزارش‌های ۳ ماهه) تعدیل خواهد شد و همین موضوع عاملی برای تحرک بیشتر نقدینگی در بازار و جبران بخشی از افت محقق شده خواهد بود.



🔰 اما برای امروز احتمالا بازاری متعادل را داشته باشیم. حرکت پائین به بالای روز گذشته این ذهنیت را ایجاد می‌کند که در بسیاری از نمادها کف‌های قیمتی شناسایی شده و به مرور می‌توان حرکت رو به جلو را در طیف وسیعی از نمادها انتظار داشت.



انتهای خبر

0
0