اقتصاد آنلاین
1402/02/09
14:10
📌رشد شتابان شاخص کل با درخشش گروه فلزات اساسی و شیمیایی/ شاخص کل کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را در‌نوردید. 🔹بازار سهام امروز از ابتدا با تقاضا...

📌 رشد شتابان شاخص کل با درخشش گروه فلزات اساسی و شیمیایی/ شاخص کل کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را در‌نوردید.



🔹بازار سهام امروز از ابتدا با تقاضای بالایی در معاملات روبه‌رو شد و این تقاضا در گروه فلزات اساسی و شیمیایی چشمگیر بود و اغلب سهام این دو گروه در ابتدای معاملات در محدوده صف خرید معامله می شدند.



🔹شاخص کل بورس اوراق بهادار با ثبت یک عملکرد درخشان امروز بیش از ۷۳ هزار واحد رشد کرد و به سطح ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی رسید.



🔹نمادهای فولاد،‌فارس و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و عملکرد خوب گروه پتروشیمی و فلزات اساسی نیز در این متغیر ملموس است.



🔹شاخص کل هم وزن امروز هم عملکرد مثبتی از خود ثبت کرد و با رشد ۱.۸۴ درصدی به کانال ۸۰۰ هزارواحدی رسید. البته که گروه خودرویی و بانکی امروز عملکرد دلنشینی نداشتند.



🔹در معاملات امروز بازار سهام بار دیگر رکورد ارزش معاملات از ابتدای ۱۴۰۱ زده شد و در انتهای بازار ارزش معاملات خرد به ۲۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید.



🔹از این ۲۲۱۰۰ میلیارد تومان،‌۱۴۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۵۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۲۶۰۰ میلیارد نیز متعلق به صندوق های سهامی بوده است.



🔹حقیقی ها امروز در یک عملکرد حیرت انگیز بیش از ۲۷۰۰ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند و همچنان روند جذب سرمایه حقیقی ها در بازار سهام ادامه دارد.



🔹 سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز بعد از چند روز عقب ماندگی از سرانه فروش آن ها، امروز عملکرد خوبی از خود ثبت کرد و در پایان معاملات سرانه خرید ۳۱.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۵.۲ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار سهام به ثبت رسید.

انتهای خبر

0
0