کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/01/08
12:53
📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری صبح امروز مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس با حضور ۸۳ درصد از سهامداران و اعضا...

📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری صبح امروز مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس با حضور ۸۳ درصد از سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برگزارشد.


مدیرعامل شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس در این مجمع بیان کرد: افزایش سرمایه ۲۱۷ درصدی شرکت از محل سود انباشته برای اجرای طرح های توسعه‌ای شرکت خواهد بود. احداث کارخانه ذغالشویی با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن کسانتره ذغالسنگ در شهرستان زرند استان کرمان از جمله اهداف این افزایش سرمایه است.


او در ادامه افزود: هزینه حمل در ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده به طوری که امروزه هزینه حمل ۲۱۸ هزار تومان است. همین مهم سبب شده است تا به دلیل بالا بودن قیمت حمل، قابلیت رقابت با دیگر کارخانه‌های منطقه را از دست بدهیم، اما با احداث کارخانه جدید این قابلیت را پیدا خواهیم کرد.


او با بیان اینکه این کارخانه طی ۱۸ ماه بنا خواهد شد افزود:


در صورت عدم افزایش سرمایه توان ما در تولید کاهش می یابد اما با احداث این کارخانه در افق ۱۴۰۴ حدود ۳۴۷ هزار تن کسانتره زغالسنک تولید خواهد شد. نرخ فروش کنسانتره ذغالسنگ از سال ۹۷ بر اساس توافق صورت گرفته بین خریداران و فروشندگان بر اساس ۲۶/۵ درصد نرخ شمش فولاد خورستان تعیین ‌می‌شود، نرخ فروش در پیش‌بینی ها بر همین مبنا و با افزایش سالانه ۲۱ تا ۱۵ درصدی در نظر گرفته شده است.


وی بیان کرد: در رابطه با تجهیزات کارخانه نیز باید بگویم که تجهیزاتی که کیفیت قابل رقابتی دارند از داخل کشور تهیه می‌شود اما برخی تجهیزات که حساس تر هستند، جنس مرغوب و از برندهای اروپایی تامین می شوند که نرخ تامین تجهیزات نیز نرخ سامانه نیما است.


در حال حاضر ذوب آهن اصفهان عمده مشتری شرکت است و اخیرا میدکو نیز مشتری ما شده اما با توجه به اینکه میزان مشتری ها محدود است نمی‌توان پیش بینی خاصی از روند این محصول در بورس کالا داشت.


لازم به ذکر است در پایان این مجمع، افزایش سرمایه ۲۱۷ درصدی شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس تصویب شد. بر این اساس سرمایه این شرکت از ۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به میزان ۱.۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته افزایش یافت.



انتهای خبر

0
0