بتاسهم
1402/02/14
12:21
#وسپهر #وبانک #وبصادر 📌 ادامه گزارش آوای آگاه از نشست خبری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ✅ مدیرعامل این شرکت از انجام افزایش سرمایه از محل تجد...

#وسپهر #وبانک


#وبصادر



📌 ادامه گزارش آوای آگاه از نشست خبری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی



✅ مدیرعامل این شرکت از انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خبر داد.



✅ بازدهی اقتصادی چغندر نسبت به نیشکر بسیار پایین‌تر است.



✅حدود ۴۰ درصد نیشکر را سبز و ۶۰ درصد را سیاه برداشت کردیم. برداشت سیاه مطابق با اصول محیط زیست نیست. برای برداشت ۱۰۰درصد بصورت سبز نیازمند سرمایه گذاری سنگین است که فعلا امکان پذیر نیست.



✅قیمت هر دستگاه برداشت نیشکر ۳۵۰هزار دلار است که هر واحد ۲۴ دستگاه لازم دارد که هپکو برای تامین آن قرارداد بسته ایم.



✅هفت تپه بصورت قانونی نمی تواند به ما واگذار شود. ما پیمانکار هستیم. ایدرو مالک آن است و با مصوبه سران سه قوه ایندامکان به بانک ملی داده شد که ۵۰ درصد افزایش سرمایه دهد و بانک صادرات از. طریق رد دیون مالک شود. بنابراین عرضه شدن آن در بورس نیز بعهده ما نیست. اما احتمالا اولویت واگذاری آن شرکت توسعه نیشکر خواهد بود.



✅مقایسه درآمدهای ۷ تپه نشان می دهد در زمان تحویل تنها ۵ هزار هکتار زیر کشت بود که الباقی زمین ها که تحت تصرف بود گرفتیم و احتمال میدهیم از سال آینده به سوددهی برسد. اما بدهی های انباشته زیادی دارد.



✅ظرفیت تولید خوراک دام ما با ۱۰۰هزار تن، تنها ۴۰هزار تن تولید دارد اما بازار فروش مناسبی ندارد و اجازه صادرات هم نداریم.



✅امکان توسعه تولید کاغذ را داریم و هم اکنون ۱۰۰ هزار متر مکعب در سال ام دی اف تولید میکنیم.



✅پرداخت مالیات مان به روز است و هیچ مشکلی نداریم.



✅سالانه ۵۰ میلیون دلار ارز آوری از الکل و ام دی اف داریم که باید در بازار مبادلات ارزی عرضه شود.


✅به طور ناخالص ۱۰۴ هزار هکتار زمین داریم که خالص آن ۸۰ هزار هکتار به نام مجموعه است و ۲۴ هزار هکتار آن هزینه آن پرداخت شده تا اسناد رسمی آن صادر شود.




✅۱/۸۴ میلیارد متر مکعب حق آبه ما در سال است.



انتهای خبر

0
0