بورس۲۴
1401/04/22
15:40
چند سطری درباره «قچار»

فراورده های غذایی و قند چهار محال با سرمایه ای معادل با ۲ هزار میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال در صورتهای مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ حسابرسی شده سودی معادل با ۱ هزار میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال را کسب نموده است در حالیکه این شرکت غذایی سود خود را در صورتهای مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده سال ۱۴۰۰ با تفاوت ۷۱ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال، معادل با ۱ هزار میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۴۹۳ هزار ریال درج نموده است...

چند سطری درباره «قچار»

بورس۲۴ : سود خالص شرکت فراورده های غذایی و قند چهرمحال، در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته با رشدی حدود ۱۴۷ درصد همراه گردید و از ۵۰۶ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال به ۱ هزار میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تبدیل گردید.


فراورده های غذایی و قند چهار محال با سرمایه ای معادل با ۲ هزار میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال در صورتهای مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ حسابرسی شده سودی معادل با ۱ هزار میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال را کسب نموده است در حالیکه این شرکت غذایی سود خود را در صورتهای مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده سال ۱۴۰۰ با تفاوت ۷۱ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال، معادل با ۱ هزار میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۴۹۳ هزار ریال درج نموده است.


سهامدار عمده این شرکت، شرکت زرین دانه سرآشپز بوده که حدود ۶۱ درصد از سهام نماد قچار را به خود اختصاص داده است.


مقایسه ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماهه ۱۳۹۹

شرکت فراورده های غذایی و قند چهار محال در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹، از فروش محصولاتی همچون شکر تولیدی از چغندر قند، شکر حاصل از تصفیه خام خریداری، تفاله خشک، ملاس، یارانه تولید، تصفیه شکر خام کارمزدی و تفاله خشک سهمیه کشاورزان درآمدی معادل با ۳هزار میلیارد و ۳۵۱ میلیون و ۲۴۸ هزار ریال کسب نمود. در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز این شرکت از فروش محصولاتی همچون، شکر تولیدی از چغندر قند، شکر حاصل از تصفیه خام خریداری، ملاس، تفاله تر، تفاله خشک سهمیه کشاورزان، تصفیه شکر خام کارمزدی، تفاله خشک، قند، الکل، ویناس و شکر تولیدی از چغندر قند سهمیه کشاورزان، درآمد ۶ هزار میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۳۱ هزار ریال را کسب می نماید. درآمدی که این شرکت تولیدی محصولات غذایی در سال ۱۴۰۰ کسب می نماید نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته با رشدی حدود ۹۶ درصد همراه گردیده است.


۱۲ماهه ۱۴۰۰

۱۲ماهه ۱۳۹۹

حاشیه سود ناخالص

۲۰.۰۰٪

۱۸.۱۸٪

حاشیه سود عملیاتی

۱۸.۴۹٪

۱۶.۳۲٪

حاشیه سود خالص

۱۹.۰۴٪

۱۵.۱۲٪

در جدول بالا عملکرد شرکت در ۲ سال اخیر نشان داده شده است. همانطور که مشخص است عملکرد شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ در تولید درآمد و پوشش و کنترل هزینه ها موفق تر بوده است.


سود خالص این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته با رشدی حدود ۱۴۷ درصد همراه گردید و از ۵۰۶ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال به ۱ هزار میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تبدیل گردید.


صد در صد فروش این شرکت در سال ۱۴۰۰، به صورت داخلی بوده و از کل مبلغ فروش ۸۰ درصد تنها به فروش محصول شکر تولیدی از چغندر قند تعلق دارد و در سال ۱۳۹۹ نیز از کل مبلغ فروش حدود ۶۱ درصد به همین محصول تعلق داشت.


محصول شکر تولیدی از چغندر قند در ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ به صورت کلی به میزان ۴۱ هزار و ۴۵۵ تن به فروش رسیده که نسبت به سال گذشته که ۳۱ هزار و ۹۸۸ تن بوده، حدود ۲۹.۵ درصد رشد و نرخ فروش این محصول که در سال ۱۳۹۹، ۶۴ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۸۱ ریال بوده با رشدی حدود ۹۷ درصد به ۱۲۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۳۲۴ ریال تبدیل گردیده است. در نتیجه این محصول که مهم ترین و پرنقش ترین محصول در تولید درآمد شرکت بوده هم از منظر تناژ فروش و هم نرخ فروش با رشد همراه گشته و سبب افزایش درآمد شرکت به میزان چشمگیری گردیده.


طرح های توسعه شرکت


طرح توسعه ماشین آلات و افزایش ظرفیت مصرف چغندر قند به میزان ۳ هزار الی ۳ هزار و ۵۰۰ تن در حدود ۸۶ درصد با پیشرفت همراه بوده و طرح ساخت کوره بخار نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد که با اجرا و بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید شرکت در حدود ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر

0
0