صکوک
1399/11/28
11:05
تامین مالی ۶۰ هزار میلیارد ریالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با صکوک اجاره

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) را به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال صادر نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان می باشد…

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) را به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال صادر نمود.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان می باشد که توسط نهاد واسط از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می گردد.


این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد می باشد که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می گردد و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.


این اوراق فاقد ضامن بوده و از ساز و کار رتبه بندی اعتباری در آن استفاده شده است. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب A- و A۱ می باشد که توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا تعیین شده است. بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری خبرگان سهام بوده و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن بر عهده شرکت های تامین سرمایه سپهر، تامین سرمایه امین، تامین سرمایه نوین و تامین سرمایه کاردان می باشد.


انتهای خبر

0
0