مجتبی دیبا
1402/02/10
10:57
در بازار چه گذشت... 📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضا...

در بازار چه گذشت...



📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.



🤝 معاملات ✅ در ۴۷ دقیقه‌ای که بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۶۲۳۰ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است



✅ در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۵۰۴۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند ورود نقدینگی حقیقی برای یازدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۱۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت آن هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.



✅ برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۳۵۲ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.



✅ ارزش صف‌های خرید ۲۵۳۹ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۵۷۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.


این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۶۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۴۵۷ میلیارد تومان قرار دارد.



🧮 پیشران‌های بازار ✅ تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۷۴۳ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۵۷۷ میلیارد تومان (۰.۲ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۴۲۵ میلیارد تومان (۰.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.



✅ گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۱۵۱ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات ۳۷۷ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) و گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۲۰۴ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

انتهای خبر

0
0