ایبنا
1400/10/27
14:30
شاخص کل بورس ۴۲۰۰ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصدی به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد نزولی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۵۷ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۳۹۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۶ واحدی به رقم ۲۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۳۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۵ واحد کاهش به رقم ۹۹۳ هزار ۶۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۴۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، وبملت، فولاد، شفن و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، پارسان و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۵۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کمنگنز(معادن‌منگنزایران) با ۴.۹۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای فروس، کسعدی، خلنت و شاملا بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۴.۷۸ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تایرا، کویر، وپترو و دیران قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0