اخبار اکس نوین
1400/06/17
10:29
سقوط ده هزار دلاری بازار؛ انگشت اتهام به سمت لوریج بیش از حد

اکس نوین: دیروز پس از سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۳ هزار دلار، تریدرها غافلگیر شدند و این افت ناگهانی باعث لیکوئید شدن گسترده پوزیشن ها در بازارهای مشتقه شد به طوری که بیش از ۳.۵۴ میلیارد دلار از ۳۳۰۲۴۳ تریدر لیکوئید شد. اگرچه علت این سقوط هنوز مشخص نیست اما بسیاری معتقدند لوریج بیش از حد در بازار آتی باعث سقوط گسترده بیت کوین شده است. اگرچه دیروز السالوادور به صورت رسمی بیت کوین را به عنوان واحد پول قانونی خود پذیرفت و بسیاری از بیت کوینرها تصمیم گرفتند با خرید مقداری بیت کوین این موفقیت را جشن بگیرند، سقوط ۱۶ درصدی قیمت جشن را به پایان رساند.…

اکس نوین : دیروز پس از سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۳ هزار دلار، تریدرها غافلگیر شدند و این افت ناگهانی باعث لیکوئید شدن گسترده پوزیشن ها در بازارهای مشتقه شد به طوری که بیش از ۳.۵۴ میلیارد دلار از ۳۳۰۲۴۳ تریدر لیکوئید شد. اگرچه علت این سقوط هنوز مشخص نیست اما بسیاری معتقدند لوریج بیش از حد در بازار آتی باعث سقوط گسترده بیت کوین شده است.


اگرچه دیروز السالوادور به صورت رسمی بیت کوین را به عنوان واحد پول قانونی خود پذیرفت و بسیاری از بیت کوینرها تصمیم گرفتند با خرید مقداری بیت کوین این موفقیت را جشن بگیرند، سقوط ۱۶ درصدی قیمت جشن را به پایان رساند.


داده‌های TradingView نشان می‌دهد که فروش بیت کوین در ساعات اولیه معاملات شروع شد و تا ظهر افزایش یافت و قیمت را تا ۴۲۸۳۷ دلار کاهش داد. اما پس از آن، خریداران در کف خرید کردند و قیمت به ۴۶۵۰۰ دلار بازگشت.


به گفته ویلی وو، تحلیلگر درون زنجیره‌ای، بازارهای مالی گسترده دیروز را با ریسک بالا آغاز کردند که باعث فشار وارد شدن بر بازار ارزهای دیجیتال شد.


وی در توییتی اعلام کرد که فشار فروش گسترده، باعث لیکوئید شدن ۱.۱ میلیارد دلار بیت کوین شد. با این حال، داده‌های درون زنجیره‌ای از عجله سرمایه‌گذاران برای بستن پوزیشن های خود خبر نمی‌دهد و جدیدترین فعالیت‌ها نشان می‌دهد که صرافی‌ها به فاز خرید بازگشته‌اند.


توییت بعدی وو نشان داد که حرکت دیروز بازار چقدر غیرمنتظره بوده و یادآوری خوبی است که مدیریت ریسک، همواره چیزی است که باید در بازار ارزهای دیجیتال به آن توجه کرد.


وو نوشت:


کاملا مطمئن نیستم چه اتفاقی اتفاده است اما این دنباله ای از رویدادهاست. این فروش عمدتا در بازارهای مشتقه (مانند اکثر سقوط ها) صورت گرفته است.


مایکل ون د پوپ، دیگر تحلیلگر برجسته بازار در واکنش به سقوط گسترده قیمت‌ها، لوریج بیش از حد را به عنوان یکی از دلایل پشت پرده برجسته کرد. وی در این رابطه نوشت:


بیت کوین سطح ۴۹ هزار دلاری خود را به عنوان حمایتی مهم از دست داد. چه اتفاقی افتاده است؟ پوزیشن هایی با لوریج بیش از حد متوسط در واکنش زنجیره ای از بین می‌روند و یک فیتیله عظیم را تشکیل می‌دهند.


به عقیده ون د پوپ، در صورتی که قیمت بیت کوین بتواند پس از این اصلاح قیمت در محدوده ۴۷ تا ۴۸ هزار دلار خود را تثبیت کند، می‌توان به ازسرگیری روند صعودی امیدوار بود و از این فرصت خرید استفاده کرد.


منبع cointelegraph


انتهای خبر

0
0