فارس نیوز
1400/09/03
16:20
انجام پذیره‌نویسی ۱۵ درصد سهام تجلی توسط تامین سرمایه امین

مدیر عامل تامین سرمایه امین با اشاره به عرضه موفق سهام نخستین شرکت سهامی عام پروژه محور کشور در آذرماه، این رویداد را گامی بزرگ و ارزشمند در تاریخ بازار سرمایه کشور در جهت تامین مالی پروژه‌ها، افزایش اشتغال و مدیریت نقدینگی عنوان کرد.

اخبار شرکتها ؛ سلمان خادم‌الملّه، مدیر عامل تامین سرمایه امین با اشاره به عرضه موفق سهام نخستین شرکت سهامی عام پروژه محور کشور در دوم آذرماه، این رویداد را گامی بزرگ و ارزشمند در تاریخ بازار سرمایه کشور در جهت تامین مالی پروژه‌ها، افزایش اشتغال و مدیریت نقدینگی عنوان کرد.


وی ابراز امیدواری کرد که عرضه سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در فرابورس ایران سرآغازی برای ورود شرکت‌های پروژه‌محور بزرگ و ملی به بازار سرمایه کشور و زمینه‌ساز مشارکت عموم مردم در اجرای این پروژه‌های کلان اقتصادی باشد.


خادم‌المله یادآور شد که با عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت پروژه تجلی، به ارزش هر سهم ۱۰۰۰ ریال و به ارزش کل ۹۳۳ میلیارد تومان در فرابورس ایران، این فرصت برای سرمایه‌گذاران وجود دارد تا با تزریق نقدینگی خود به بخش مولد اقتصاد، از سودآوری آتی پروژههای زنجیره فولاد کشور منتفع شوند.


وی با اشاره به آن که در حال حاضر ۵۱ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۷ درصد متعلق به شرکت چادرملو و ۱۷ درصد متعلق به شرکت گل‌گهر است، ابراز امیدواری کرد که به پشتوانه اعتبار این سهامداران خوشنام، طرح‌های توسعه در دست اجرای شرکت طبق برنامه‌ریزی‌های مدون تکمیل شون۲د.


با اتمام این پذیره‌نویس عمومی و ثبت افزایش سرمایه شرکت، منابع لازم جهت تکمیل پروژه‌های توسعه شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان و شرکت صبا امید غرب خاورمیانه جهت تولید محصولات فولادی، کنسانتره آهن و گندله در زنجیره ارزش فولاد کشور فراهم خواهد شد.


وی افزود: طی فرآیند پذیرش، ثبت شرکت نزد سازمان، اخذ مجوز افزایش سرمایه و اقدامات لازم جهت عرضه سهام تجلی، شرکت تامین سرمایه امین به عنوان مشاور پذیرش از تمامی ظرفیت خود در تدوین مقررات شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، فرآیندهای قانونی لازم و اخذ مجوزات مربوطه از سازمان بورس، فرابورس و سایر نهادهای ذیربط استفاده نموده است.


خادم‌المله همچنین از همکاری مجدانه سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران در مورد تنظیم آیین‌نامه‌ها و رویه‌های اجرایی جدید صمیمانه تشکر کرد.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0