تحلیل کاربردی هلالات
1399/12/23
08:56
#خوب_است_بدانیم_که 23 اسفند / بخش اول 1) دلار حواله سنا 22.828 - 23.217 تومان. دلار اسکناس تهران 24.940 تومان. 2) آروماتیک سنگین پتروشیمی نوری ...

#خوب_است_بدانیم_که ۲۳ اسفند / بخش اول



۱) دلار حواله سنا ۲۲.۸۲۸ - ۲۳.۲۱۷ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۴.۹۴۰ تومان.



۲) آروماتیک سنگین پتروشیمی نوری ۱۴۱.۶میلیون ریال، ارتوزایلن ۱۷۷میلیون ریال، اسید استیک شفن ۲۱۳میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۲۹۲میلیون ریال، PVC هر تن ۳۴۱-۳۶۶میلیون ریال، تیرآهن ۱۱۷میلیون ریال، سبد میلگرد ۱۱۳میلیون ریال، کریستال ملامین ۳۳۱میلیون ریال، ورق سرد خودرو ۱۸۸میلیون ریال.



۳) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۴.۶همت. خروج پول حقیقی ۹۱۳میلیارد تومان. حقیقی ها سمگا، تماوند، غپاک، حق شپارس، کزغال، آریان، غگلپا خریدند. حقوقی ها شبندر، شستا، فملی، فولاد، شپنا، وتجارت، اپال.



۴) در خصوص افزایش سرمایه ولقمان، قرن، وملل، وپخش، کگهر، وپخش، وسینا، گپارس، وخارزم، رانفور، دسبحان، خلنت، ددانا، وامید ... گزارش جدید به کدال رسید.



**سهام و صنایع بورسی



۵) کچاد مجوزی جهت احداث کارخانه تولید فرو آلیاژ ها که تولید کننده فروسیلیکو منگنز -فرو منگنز پرکربن و فرو سیلیس به ظرفیت ۵۰ هزارتن می باشد را دریافت نمود. (تاثیر کوتاه مدت و فوری ندارد)



۶) در ارزیابی صورت گرفته، هرمز با جهش ۳۰٪ و فولاد کاوه با جهش ۴۷٪ و کچاد با رشد ۲۵٪ صادرات، شرکتهای برتر در بهمن ۱۳۹۹ بوده اند.



۷) اخبار مرتبط با اعتصاب معدنکاران در شیلی بزرگترین صادرکننده مس دنیا، منجر به تقویت قیمت مس در جهان شد.



۸) در خصوص سنگ آهن، بیشترین رشد تولید ۱۱ ماهه به کنور تعلق گرفت و این شرکت موفق شد با ثبت رشد ۲۹ درصدی در همسنجی با سال گذشته، به تولید یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۳۴۸۷ تنی دست یابد.



۹) تولید کننده استایرن و پلی استایرن برزیلی Innova در کارخانه تولید مونومر استایرن در Triunfo فورس ماژور اعلام کرد و کلیه سفارشات و تحویل پلی استایرن را در ۲ مارس لغو کرد.



۱۰) آخرین قیمت پی وی سی غدیر ۱۵۶۵ دلار در هر تن FCA گزارش شده است. (FCA یک نوع قرارداد است، یعنی این که فروشنده باید کالارا در محل کار خویش یا محل تعیین شده دیگری، به حمل کننده یا شخص دیگری که از سوی خریدار تعیین شده، تحویل دهد.)



۱۱) تولید نفت ایران در ماه فوریه نسبت به ژانویه، ۳۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲میلیون و۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.



۱۲) کنفرانس بین المللی آهن قراضه ۲۰۲۱ نشان داد که تصورات در خصوص تامین ۳۰۰میلیون تن قراضه امکان پذیر نیست لذا تولیدکنندگان فولاد متوجه شدند که نیاز آن ها به سنگ آهن بیش از چیزی است که تصور میکردند به همین دلیل سنگ آهن تقویت شد البته به دلیل مسائل زیست محیطی و توقف تولید برخی کارخانه های چینی سنگ آهن نتوانسته آنطور تقویت شود اما در میان مدت، تقاضای سنگ آهن قوی تر از انتظارات است. مساله آلایندگی و توقف تولید یک مبحث خیلی کوتاه مدت است.



۱۳) مهرداد کریمخانی می گوید "قیمت ذرت در حوالی سقف قیمتی خود از جولای ۲۰۱۳ قرار دارد. اهمیت این اتفاق در این است که قیمت اوره نیز از رشد قیمت ذرت تاثیر خواهد پذیرفت. تقاضا برای ذرت صادراتی آمریکا رشد کرده که بیشتر این تقاضا از جانب چین است. "



**اقتصاد داخلی و جهانی



۱۴) ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس میگوید "نگرانی ما درباره عدم کشش بازار سرمایه برای انتشار بیش اندازه اوراق دولتی در سال ۱۴۰۰ سبب شد، یک بخش از آن را در بودجه لحاظ نکرده و به طور کل از بودجه خارج کنیم."



۱۵) تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه فوریه ۲۰۲۱ به ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه قبل میلادی ۶۵۰ هزار بشکه کاهش یافت .



۱۶) اوپک پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۸۹ میلیون بشکه در روز معادل ۶.۵ درصد رشد می کند که اندکی بالاتر از پیش بینی ماه گذشته این سازمان است.



۱۷) واردات نفت چین از ایران به ۸۵۶ هزار بشکه رسید.



۱۸) بانک مرکزی در دوره ریاست همتی از ابتدای مرداد ۱۳۹۷ تا پایان آذر ۱۳۹۹ بیش از ۱۸۷ هزار میلیارد تومان پایه پولی را اضافه کرده است.



۱۹) روسیه سال گذشته ۷۹ میلیون تن مواد غذایی، که ارزش آن بالغ بر ۳۰.۷ میلیارد دلار بوده است را صادر کرده است. این کشور، برای اولین بار پس از دوره شوروی، صادرکننده خالص غذا شد.



۲۰) طهماسب مظاهری می گوید " از ۱۶ سال پیش دولت ها مسیر چاپ پول و افزایش نقدینگی را در پیش گرفته اند که نادرست بوده است. با دامن زدن به افزایش نقدینگی، اگرچه چند پروژه افتتاح می شود اما آخرین نقطه که سفره مردم است، سود نمی برد."



۲۱) محمودی اصل می گوید "اگرچه انتشار اوراق بهتر از چاپ پول است اما در هر صورت بدهی است و این باعث شده که ما سال گذشته اگر ۴۰ هزار میلیارد تومان بابت تسویه اوراق و سود و اصل آن لحاظ می‌کردیم، در سال ۹۹ مجبور شدیم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بابت این امر اختصاص دهیم که این عدد برای سال بعد قطعا تصاعدی بالا خواهد رفت."



بخش اول / ۲۳ اسفند

انتهای خبر

0
0