سهامیاب - آموزش بورس
1401/05/25
08:34
#پیش‌بینی_بازار #روزنه ✍🏻 بورس تهران سومین روز از هفته جاری را متعادل و همراه با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد. گرچه در دقایق نخست شاهد دست بالا فروشن...

#پیش‌بینی_بازار


#روزنه



✍🏻 بورس تهران سومین روز از هفته جاری را متعادل و همراه با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد. گرچه در دقایق نخست شاهد دست بالا فروشنده در عرصه معاملات بودیم اما رفته‌رفته با تقویت تقاضا در خودرویی‌ها و البته نمادهای بانکی، بازار سر و شکلی بهتری گرفت. به این ترتیب شاخص کل موفق شد کل افت روزانه خود را جبران نموده و به نقطه سر به سر بازگردد. نماگر هم وزن نیز با افزایش نسبتا خوب ۰.۴۵ درصدی نشان از تعداد نمادهای بیشتر سبزپوش به نمادهای منفی و بی‌رمق داشت.



📑 روز گذشته تمام اتفاقات نشان از به نتیجه رسیدن مذاکرات داشت. از عقب‌گرد دلار تا ابتدای کانال ۳۰ هزار تومانی و حتی نفود آن به کانال ۲۹ هزار تومانی گرفته تا افت نفت در بازار‌های جهانی. تقویت تقاضا در نماد‌های ذی‌نفع توافق که جای خود دارد. به واقع اظهارات امیدوار‌کننده سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر پیشترفت‌های نسبی باعث شده جو مثبتی مهمان این روز‌های بازار باشد. البته روند معاملات روز گذشته طوری بود که گویی پیش از اعلام رسمی توافق، بازار آن را به رسمیت شناخته و به پیشواز آن رفته است. البته حقیقتا از صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه چنین چیزی برداشتی نمی‌شد اما به هر جهت یا برداشت‌ها متفاوت است و یا عده‌ای خبر از تحولات پشت پرده دارند. با این اوصاف پر واضح است که پستی بلندی‌های مسیر مذاکرات می‌تواند تاثیر مستقیمی بر معاملات داشته باشد. لذا بدیهی است هرگونه خبر مثبت و منفی می‌تواند موجب تغییر ذائقه معامله‌گران و سمت و سوی معاملات گردد.



📑از اخبار برجامی که عبور کنیم بازار روز گذشته از لحاظ ارزش و حجم معاملات هم جالب بود؛ علی‌الخصوص که از شتاب خروج نقدینگی هم کاسته شده است. لذا چنانچه در روز‌های آتی شاهد تداوم اخبار مثبت باشیم، می‌توان به آینده بازار امید‌وار بود. اخباری نظیر واگذاری بلوک خودرویی‌ها و یا عرضه محصولات شرکت‌های جاده مخصوص در بورس کالا. گرچه تا حدی فضای معاملات تعدیل شده اما همچنان معتقدیم سایه بحران از سر بازار کم نشده است و بازار برای اینکه بتواند به تنهایی روی پای خود بایستد، نیاز به محرک‌‌های قوی‌تری خواهد داشت.



📇و اما برای امروز انتظار می‌رود شاهد تداوم تقاضا شکل گرفته در بازار باشیم. گرچه اخبار منتشره تا کنون هیچ نشانه‌ای از حصول یک توافق ندارد اما طبق اظهارات دو طرف احیای برجام از همیشه به ما نزدیک‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد بازار نیز مانند روز گذشته به استقبال از نتیجه مثبت در مذاکرات برود.




✅ 📊👈سهام یاب



انتهای خبر

0
0