آکادمی هلاکوئی
1400/06/22
14:40
سقوط قیمت توکن Zabu پس از حمله ۳.۲ میلیون دلاری به بلاک چین Avalanche!

گزارش شده است که زابو فایننس (Zabu Finance)،…

گزارش شده است که زابو فایننس ( Zabu Finance )، یک برنامه DeFi در بلاک چین Avalanche ، برای توکن های رمزنگاری به ارزش ۳.۲ میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفته است. حذف تعداد زیادی توکن در نهایت ارزش توکن های Zabu را به صفر رساند.


Zabu Finance با درخواست کمک از Avalanche و صرافی های غیرمتمرکز معروف Avalanche مانند پانگولین ( Pangolin ) و تریدر جو ( Trader Joe ) ، این سوء استفاده را اعلام کرد:


“ Zabu Team Wallet حتی یک Zabu نفروخته است. ما احتمالا از Spore Pool در معرض سوء استفاده هستیم. ما اکنون در حال بررسی این کلاهبرداری هستیم و به کمک Pangolin ، Trader Joe ، Avalanche احتیاج داریم.”


بر اساس تحقیقات بیشتر، Zabu متوجه شد که مهاجم، دارایی ها را از استخر توکن های Spore سرقت کرده است که برطبق بررسی های این بلاکچین، شامل ۴۰۲.۹ WETH ، ۲۳,۱۵۷ WAVAX ، ۲۱,۵۰۱ PNG ، ۱۰۶,۸۴۸ AVE ، ۳۶۱,۲۶۷ USDT و ۲۳,۹۵۸.۹۳ JOE بوده که در زمان این دزدی و سوء استفاده، معادل با مبلغ ۳.۲ میلیون دلار بوده است.


Zabu تایید کرد که مهاجم قادر به تعامل با قراردادهای بلاک چین بوده و “با موفقیت ۴.۵ میلیارد توکن Zabu را از قرارداد مزرعه Zabu ( Zabu Farm Contract ) بیرون کشیده و همه آنها را به LP های Pangolin و Trader Joe LPs ریخته و حدود ۶۰۰ هزار دلار سرقت کرده است.” بلافاصله پس از این سوء استفاده، Zabu و ابزار DeFi که میزبان Avalanche بود، Yield Yak ، به سرمایه گذاران توصیه کردند که دارایی های خود را پس گرفته و یا خطر از دست دادن دارایی های خود را به دست مهاجمان بپذیرند.


به عنوان بخشی از اصلاح، Zabu قصد دارد توکن ها را به سرمایه گذاران بر اساس موجودی آنها قبل و بعد از این هک بازگرداند:


“فرآیند اسنپ شات( Snapshot ) ممکن است زمان ببرد. زیرا ما نیاز به محاسبه موجودی صاحبان Zabu ، Farm Stakers و AutoFarm Stakers (برای استخرهای مرتبط با Zabu ) داریم. ما ممکن است به کمک Markr ، DeBank و Avalanche نیاز داشته باشیم. “


Zabu همچنین ۹۳.۱۲ میلیون توکن دیگر Zabu را که ارزش آن ۳۶۰,۰۰۰ دلار بود، سوزانده است.


Avalanche و Zabu هنوز به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.


در ۳۰ آگوست(۸ شهریور)، یکی دیگر از پروژه های DeFi xToken از حمله سایبری خبر داد که منجر به ضرر تقریبا ۴.۵ میلیون دلاری شد. بر اساس گزارش Cointelegraph ، این هکر مراحل پرجزئیات مبادله توکن را طی کرد که شامل گرفتن وام فوری از صرافی غیر متمرکز dYdX به مبلغ ۲۵۰۰۰ ETH (تقریبا ۸۱ میلیون دلار) برای انجام این حمله بود.


پس از آن، xToken از محصول xSNX به دلیل “پتانسیل قابل توجه برای آسیب پذیری ها” جلوگیری کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد .


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0