اخبار اکس نوین
1400/07/17
10:20
ارز لایت کوین LTC چیست و چه کاربردی دارد؟

لایت کوین (LTC) نوعی ارز مجازی و مستقل است، بدین معنی که توسط هیچ مرجع سیاسی اداره نمی‌شود، و به طور مستقیم بین خریداران در شبکه اینترنت مبادله می‌شود. ارز لایت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت ‌های مالی بدون واسطه در معامله، برای افراد در نقاط مختلف جهان کاربرد دارد که فوق العاده سریع و ارزان انجام می‌شوند.این ارز توسط چارلی لی در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و درحال حاضر یعنی تقریبا ده سال بعد از معرفی آن، از نظر ارزش بازار در رتبه هفتم ارز رمزنگاری شده در جهان است. این شرکت در زمان خود افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده است، به عنوان مثال در نوامبر ۲۰۱۳…

لایت کوین (LTC) نوعی ارز مجازی و مستقل است، بدین معنی که توسط هیچ مرجع سیاسی اداره نمی‌شود، و به طور مستقیم بین خریداران در شبکه اینترنت مبادله می‌شود. ارز لایت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت ‌های مالی بدون واسطه در معامله، برای افراد در نقاط مختلف جهان کاربرد دارد که فوق العاده سریع و ارزان انجام می‌شوند.


این ارز توسط چارلی لی در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و درحال حاضر یعنی تقریبا ده سال بعد از معرفی آن، از نظر ارزش بازار در رتبه هفتم ارز رمزنگاری شده در جهان است. این شرکت در زمان خود افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده است، به عنوان مثال در نوامبر ۲۰۱۳ قیمت ۱۰۰٪Litecoin افزایش داشت. در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد این رمزارز در اختیارتان میگذاریم بنابراین پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با اکس نوین همراه باشید.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


لایت کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۱۱، دو سال پس از معرفی ارز بیت کوین، توسط مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی معرفی شد. Litecoin طبق اندازه گیری بازار، هفتمین ارز رمزنگاری شده بزرگ است. در ابتدا لاین کوین رقیب قوی برایBitcoin بود. اما درحال حاضر به علت اینکه بازار ارزهای رمزنگاری شده با عرضه ‌های جدید اشباع شده، محبوبیت آن کاهش یافته است.


این ارز نسبت به بیت کوین همیشه به عنوان یک ارز مکمل استفاده میشود. در حقیقت وقتی لی ورود اولین لایت کوین را در یک نشست معروف Bitcoin معرفی کرد، آن را “نسخه Lite آن” نامید. به همین دلیل ویژگی ‌های بسیار مشابهی هستند ، این در حالی است که در خصوص برخی از جنبه های دیگر تغییرات زیادی داشته و تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است.


چارلی لی، بنیانگذار Litecoin پتانسیل بالایی برای کارکرد ارزهای رمزنگاری شده در بیت کوین تشخیص داده بود اما در عین حال متوجه وجود برخی از محدودیت ‌ها در این ارز دیجیتال شد و تصمیم به ابداع یک ارز جدید مکمل گرفت؛ به عنوان مثال انتقال ارز بیت کوین نسبتا کند انجام می‌شود و برای استفاده معمول از آن به عنوان روشی برای معامله، نسبتا گران است. لی متوجه شد که این موارد صفات مطلوبی برای یک ارز استاندارد نیستند.


بنابراین لی، ارز لایت کوین را برای عرضه بیشتر سهم ‌های دیجیتالی طراحی کرد. به این ترتیب با این ارز، مبادلات نسبت به Bitcoin سریع تر و همچنین راحت ‌تر انجام خواهد شد. این ارز دیجیتال برای پیدا کردن جای خود در میان طرفداران بیت کوین دست و پنجه زیادی نرم کرده، زیرا جدا شدن از ارز بیت کوین برای بسیاری از آن ها دشوار بود.


با این حال با پیشرفت سریع فناوری ‌های بلاک چین، بسیاری از افراد به علت سرعت نسبتا کند خرید و فروش بیت کوین و هزینه نسبتا گران آن به این ارز پناه می‌آورند. بنابراین به طور بالقوه‌ای پیش بینی می‌شود، بیت کوین در آینده بیشتر به یک ذخیره ارزی تبدیل می‌شود تا وسیله‌ای برای مبادلات روزمره.


با توجه به زمان تایید ۲.۵ دقیقه، تراکنش‌های لایت کوین این ارز بسیار سریعتر از بیت کوین که حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، عمل می‌کند. لایت کوین نسبت به بیت کوین یک ارز مجازی همتا به همتا است، به این معنی که توسط یک مقام مرکزی اداره نمی‌شود. شبکه Litecoin پرداخت‌های فوری‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند توسط افراد یا موسسات در سراسر جهان انجام شود.


بیت کوین، لایت کوین و بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده دیگر، از سیستم ) Proof of Work الگوریتم اثبات کار( برای ایمن سازی شبکه ‌های خود استفاده می‌کنند. در این الگوریتم ضمن اینکه اعتبار طرف های معامله تضمین می‌شود؛ از دوبار خرج شدن وجه نیز جلوگیری می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بازار در معاملات از Proof of Work یا pow به عنوان الگوریتم ثابت در معاملات استفاده می شود.


هدف اصلی استفاده از این ارز دیجیتالی، انجام معاملات روزانه به صورت امن است. از آنجایی که بیت کوین نسبتا گران بوده و جابجایی آن زمان‌بر است، Litecoin طوری طراحی شده تا ارزان و سریع‌تر باشد و برای استفاده ‌های مختلف شرایط بهتری را ارائه دهد. به این ترتیب با پذیرش بیشتر LTC در وب سایت ‌ها و شرکت ‌ها به عنوان نوعی از پرداخت، می‌توان آن را “پول واقعی” دانست.( نه اینکه صرفا وسیله‌ای برای انتقال ارزش بین ارزهای جهانی باشد).


ارز لایت کوین، مانند دیگر ارزهای مجازی، نوعی پول دیجیتالی است که هم افراد و هم موسسات می‌توانند از Litecoin برای خرید چیزهای مختلف و انتقال وجوه بین حساب‌ها از آن استفاده کنند. کاربران می‌توانند بدون استفاده از واسطه‌ای مانند بانک، شرکت ‌های اعتباری یا خدمات پرداخت، با Litecoin معاملات مختلف خود را در نقاط مختلف جهان انجام دهند.


در ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ ، ارزش لایت کوین ۱۶۸.۵۰ دلار بود و در ماه مه ۲۰۲۱ ، ارزش آن از ۳۸۰ دلار فراتر رفت.


در حال حاضر میانگین هزینه تراکنش برای این ارز بالای ۰.۰۱ دلار است. این مبلغ وقتی در کنار درصد هزینه هایی که شرکت های اعتباری، بانک ها و PayPal برای انتقال پول به خارج از مرزها استفاده می‌کنند قرار گرفته شود، بسیار ناچیز است


هنگام خرید Litecoin از طریق بستر مبادلات آنلاین، هزینه کمی برای تکمیل فرم معامله دریافت می‌شود. به عنوان مثال، در خریدهای ۰ تا ۲۰۰ دلاری Coinbase هزینه‌ای بین ۰.۹۹ تا ۲.۹۹ دلار و برای تراکنش های نقدی نیز ۳.۹۹ have هزینه دریافت می‌شود.


حداکثر سقف عرضه آن ۸۴ میلیون سکه(coin) است که در زمان نگارش این مقاله، تقریبا ۶۴ میلیون سکه به گردش درآمده است. وجود محدودیت در سقف مبادلات سکه، LTC را به یک شیوه مبادلاتی امن در برابر استهلاک های ناشی از تورم تبدیل کرده است. به این ترتیب، در آینده سرمایه گذاری در LTC می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره ارزش مالی در دوران پر نوسان اقتصادی و همچنین به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت ‌های امن روزانه و بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرد.


اگر سرمایه گذاران تصور کنند که این ارزهای رمزنگاری شده در آینده چه ارزشی دارند، ارز لایت کوین را حتما به عنوان ارز مبادلاتی سیستم اقتصادی خودشان انتخاب می‌کنند. از آنجایی که این ارز به طور خاص برای انتقال سریع و ارزان منابع مالی به صورت آنلاین طراحی شده، می‌تواند به زودی به عنوان یکی از ارزهای رمزنگاری شده برتر در سراسر جهان مبادله شود.


جمع بندی


زمانی که یک ارز به توانست حجم قابل توجهی از تعداد کاربران را به سمت خود جذب کند می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که این ارز ارزش خود را در آینده هرگز از دست نمی‌دهد و جایگاه خود را به عنوان یک روش پرداخت دائمی و مطمئن حفظ می‌کند. ارز لایت کوین در حال حاضر مورد پذیرش جهانی نیست. اما با پذیرش بیشتر ارزهای رمزپایه و تثبیت ارزش آن ها به زودی به عنوان ارز استاندارد در قلمرو دیجیتال ظاهر می‌شوند.


سرمایه گذاری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده و سایر حوزه‌های مبادلاتی بر مبنای سکه (“ICO”) بسیار ریسک پذیر و سوداگرانه است. بنابراین این مقاله توصیهی قطعی برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده یا سایر ICO ها ندارد. از آنجا که شرایط اقتصادی برای هر فرد منحصر به فرد است، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای خرید و فروش ارز دیجیتال همیشه باید با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید. در صورتی که برای خرید و فروش تتر ، خرید و فروش اتریوم و سایر ارزها نیاز به مشاوره داشتید میتوانید از کارشناسان اکس نوین کمک بگیرید.


انتهای خبر

0
0