دنیای اقتصاد
1400/07/06
18:03
هفت خوان «کارآفرینی اینترنتی» در ایران 🟧 افت سرعت اینترنت و از کار افتادن فیلترشکن‌های مختلف در هفته‌های اخیر، شائبه اجرای زود هنگام طرح صیانت را ...

هفت خوان «کارآفرینی اینترنتی» در ایران



🟧 افت سرعت اینترنت و از کار افتادن فیلترشکن‌های مختلف در هفته‌های اخیر، شائبه اجرای زود هنگام طرح صیانت را در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد به‌طوری که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجبور به ‌واکنش نسبت به ‌موضوع شد و ادعاهای مطرح شده مبنی بر قطع یا ضعیف‌شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای طرح صیانت را رد کرد.



🟧 وضعیت اکوسیستم استارت‌آپی کشور و شرایط راه‌اندازی کسب‌و‌کار در حالت عادی و پیش از اجرای طرح نیز چندان مساعد نبوده و حالا احتمال اضافه‌شدن برخی محدودیت‌های ناشی از طرح صیانت نیز بر این نگرانی‌ها افزوده است.



🟧 گزارش‌های مختلف نشان از شرایط نامساعد اکوسیستم استارت‌آپی ایران در مقایسه با عموم کشورهای جهان، خصوصا کشورهای منطقه دارد. اکوسیستم استارت‌آپی ایران حتی در میان ۱۰۰ کشور برتر جهان نیز قرار ندارد؛ این درحالی است که حتی در همین یک سال اخیر، اکوسیستم استارت‌آپی کشورهایی مانند امارات، مصر و ترکیه بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده‌اند و حتی با ارائه امتیازهایی درصدد جذب متخصصان ایرانی به‌سمت فضای نوآوری و فناوری کشور خود هستند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/d۸۵۳۰۴

انتهای خبر

0
0