بورس پرس
1399/08/06
12:50
دو عرضه اولیه ، بازارگردانی سهام "سرچشمه"،تجدید ارزیابی زیرمجموعه ها و...

مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه از عرضه اولیه دو زیرمجموعه ، تشکیل سبد بورسی ۵۰۰ میلیارد تومانی ، بازارگردانی سهام و تجدید ارزیابی دارایی زیرمجموعه ها خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی ارجمندی با اعلام آخرین رویدادهای مهم سرمایه گذاری مس سرچشمه با اعلام اینکه سهام تمام شرکت های زیرمجموعه مستعد عرضه به تدریج در بورس یا فرابورس عرضه خواهند شد ، گفت: عرضه اولیه سهام افق کرمان در فرابورس در مراحل پایانی کار قرار دارد و پذیرش و عرضه سهام شرکت راهیان سهام نیز بزودی شروع می شود .


وی در مورد برنامه "سرچشمه " برای خروج از سهامداری یا ورود به شرکت های جدید هم توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون از فرصت بازارسرمایه برای شناسایی سود و متنوع کردن سبد بورسی استفاده شده و در این مدت سبدی با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است. همچنین در بخش غیربورسی ، شرکت های تابعه در حوزه های صنعتی، معدنی و تولیدی- فنی، مهندسی و پژوهشی- خدمات فنی و عمومی- مالی و اقتصادی در راستای نیازهای شرکت ملی مس و سایر مشتریان به طور پویا فعالیت می کنند و چند پروژه مشارکتی با "فملی " هم در دست برنامه ریزی است .


این مقام مسیول درباره الزامات اصول حاکمیت شرکتی و اینکه چه برنامه ای برای فروش سهام سرمایه گذاری مس سرچشمه از سوی شرکت راهیان سهام وجود دارد هم گفت: با توجه به لزوم حمایت از سهام، عرضه سهام سرچشمه توسط راهیان در بازار سرمایه باعث ریزش سهم می شود . بنابراین فروش بلوکی به حقوقی ها مدنظر است .


ارجمندی با اعلام اینکه فعلا" برنامه ایی برای انتقال نماد به بازار اول معاولات فرابورس و یا پذیرش در بورس نیست از استفاده از سهام خزانه یا انتشار اوراق تبعی و بازارگردانی خبر داد و افزود: تامین منابع مالی برای بازارگردان "سرچشمه " انجام شده و به غیر از کارگزاری صنعت و معدن، تامین سرمایه تمدن اقدام به بازارگردانی خواهد کرد که با توجه به تجارب تامین سرمایه تمدن ، امید است بازارگردانی و نقدشوندگی سهم افزایش و روند رو به رشد جهت رسیدن به ارزش ذاتی طی شود .


وی درباره احتمال تجدید ارزیابی دارایی ها هم توضیح داد: با توجه به وجود دارایی های ارزشمندی در زیر مجموعه ها و عمدتا ماشین آلات و تجهیزات ، ساختمان و زمین و با بررسی هیات مدیره شرکت ها بر روی زمین و مستغلات ، امکان تجدید ارزیابی وجود دارد. به علاوه این که شرکت آریان ماهتاب گستر نیز ممکن است جهت عرضه در بازار سرمایه تجدید ارزیابی دارایی انجام دهد که بر پرتفوی دارایی های این شرکت تاثیر زیادی دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0