اقتصاد آنلاین
1399/12/19
14:44
تحول در زنجیره فولاد با فولاد زرند ایرانیان/ میدکو در مسیر توسعه کشور

در نوزدهمین روز اسفند ماه ۹۹ و در خجسته ایام با سعادت مبعث پیامبراکرم، با سخنرانی قاسمی، رییس هیات مدیره میدکو بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مجید قاسمی در آغاز این مراسم گفت: آغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین متبرک است، را تبریک می‌گویم.


رییس هیات مدیره میدکو، افزود: به شما خدا قوت می گویم که یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی کشور را در شهر زرند اجرا کردید.


قاسمی در ادامه گفت: با افتخار و در کمال تواضع این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می کنیم و به همه مسئولان استان، شهرستان، علی اصغر پورمند، سهراب نژاد، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کرده‌اید، خدا قوت می گویم.


وی افزود: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصادی تشکر می کنم زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانستیم این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.


پورمند نیز در ادامه مراسم گفت: از تلاش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند تشکر می کنم. از گروه مالی پاسارگاد هم به دلیل حمایت‌هایشان قدردانی کرده و امیدواریم با توکل بر خداوند و استعانت از حضرت حق، بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.


سهراب نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم گفت: این روز، روز بزرگی ست زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران، به بهره برداری رسید.


وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز و طی ۷ سال با ایستادگی، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان وشهرستان به نتیجه رسید.


سهراب نژاد تصریح کرد: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید ۱/۷ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواد داشت.


وی افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می شود، با تولید۴ میلیون تن کنسانتره، ۲/۵ میلیون تن گندله ، ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید ۱/۷ میلیون تنی فولاد کامل می شود.


سهراب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶۵۰۰ جوان وهزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.


سهراب نژاد در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولان مربوطه گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده‌اند و من قدردان این بزرگواران هستم.


در پایان این مراسم، امام جمعه محترم، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش‌های میدکو و زیسکو در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.


1615281306
1615281284
1615281263
انتهای خبر

0
0