گراد بورس
1399/04/31
11:15
#صنایع_برتر (پی نوشت۲) 🔹هم زمان با رشد قیمتی دلار در بازار آزاد و نیما، شاهد رشد سهام فولاد و فملی از گروه فلزات اساسی، نمادی های پالایشی ((به بها...

#صنایع_برتر (پی نوشت۲)


🔹هم زمان با رشد قیمتی دلار در بازار آزاد و نیما، شاهد رشد سهام فولاد و فملی از گروه فلزات اساسی، نمادی های پالایشی ((به بهانه عرضه صندوق دارا دوم))، گروه خودرو و قطعات ((بدون دلیل و حتی بدون تولید هیچ خودرو و قطعه ای)) و سهام گروه بانک داری بودیم.


به طور مثال میتوان به این نکته اشاره که در شرایط کنونی، ارزش شرکت ایران خودرو #خودرو به مقداری است که به نظر با نرخ برابری دلار ۳۰,۰۰۰ تومانی در حال داد و ستد است..!


▪️در مورد کلیت بازار اما شرایط کمی متفاوت است، پس از محاسبه ارزش شرکت های عمدتا خصوصی ((از جمله فلزات اساسی ، محصولات شیمیایی ، رایانه و فعالیت های وابسته، اطلاعات و ارتباطات، خدمات فنی مهندسی و ماشین آلات و دستگاه های برقی، ماشین آلات و تجهیزات ، ساخت محصولات فلزی ، نیروگاهی و سرمایه گذاری)) به این نتیجه میرسیم که سهام این صنایع بر اساس تقریبا دلار ۱۳,۰۰۰ تومانی در حال داد و ستد هستند.


▪️از طرفی میتوان بر این نکته اشاره کرد که نرخ دلار بر اساس موارد بنیادی(( تراز تجاری و تورم و...)) در حدود ۱۴,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ تومان برآورد میشود.


▪️در نتیجه انتظار آن را داریم که مطابق تحلیل های ارایه شده شاهد جا به جایی پول از سهام اشاره شده به سهام بخش خصوصی بوده و در این سهام شاهد شروع روند صعودی باشیم.


۹۹.۰۴.۳۱


@Geradbourse


انتهای خبر

0
0