اقتصاد آنلاین
1400/07/16
18:44
ظرفیت نیروگاهی برق توسعه خواهد یافت

وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش و توسعه ظرفیت تولید نیروگاهی کشور در تابستان آینده قطعی برق کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان روز جمعه در بازدید از طرح های عمرانی شهرستان دشتی افزود: یکی دیگر از برنامه های وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی‌های مکرر برق در سال آینده مدیریت تقاضا است.


وی بیان کرد: برنامه های خوبی در زمینه برطرف کردن قطعی برق در حال انجام است که بزودی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت تا این محدودیت ها به حداقل برسد.


محرابیان به اهداف سفر خود به شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دولت در سفرهای استانی این است که طرح های نیمه تمام را اولویت بندی و آنهایی که برای مردم ضرورت دارد و متقاضی اتمام آنها هستند هر چه زودتر تکمیل شود.


وی به برنامه بازدید های امروز خود از شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: امروز از چند پروژه عمرانی در دست اجرای این شهرستان از جمله بخش آی سی یو و پانسیون پزشکان بیمارستان زینبیه خورموج، پروژه های راهسازی در بخش کاکی و مرکزی و طرح‌های آب و برق دشتی بازدید شد و از نزدیک مشکلات وموانع اجرای این طرح‌ها با حضور مسئولان محلی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.


محرابیان اضافه کرد: بعضی از طرح ها نیاز به تسریع و راه اندازی دارد که مهمترین آنها توسعه بیمارستان زینبیه خورموج و پروژه هایی همچون آب، برق و راه در شهرستان دشتی ایت که به اعتبار ویژه نیاز دارند.


وی تاکید کرد: سعی خواهد شد گزارش جامعی از این بازدید ها و راه‌های تسریع در اجرای پروژه ها به هیات دولت ارائه تا در مصوبات سفر رییس جمهوری برای استان بوشهر لحاظ شود.


فرماندار دشتی نیز گفت: در سفر وزیر نیرو به این شهرستان به عنوان نماینده رییس جمهوری ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۲ پروژه درمانی در بیمارستان زینبیه خورموج مصوب شد.


عبدالله نادری اظهار داشت: امروز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از پروژه های بهداشت و درمان؛ راه و آب بازدید صورت گرفت و تصمیم های خوبی نیز توسط وزیر نیرو اتخاذ شد.


وی افزود: با توجه به اینکه سالانه دو مراسم ملی در روستای بحیری برگزار می‌شود، مقرر شد از محل اعتبارات وزارت نیرو بزودی عملیات اجرایی سالن برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی آغاز شود.


نادری ادامه داد: با دستور وزیر نیرو احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت برق بخش شنبه نیز اجرایی خواهد شد.


وی بیان کرد: تکمیل پل کاکی_ شیخیان که از مطالبات مردم بود با دستور وزیر نیرو اعتبار مورد نیاز آن اختصاص خواهد یافت.


رییس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.


در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶ وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رییس جمهوری را همراهی می کنند.


براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.


وزیران یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.


همچنین محمد اسلامی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رییس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رییسی را همراهی می کنند.


بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رییسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رییس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.


انتهای خبر

0
0