بورس پرس
1400/06/24
13:02
عملکرد مالی تنها بانک بین المللی داخلی از کفایت سرمایه تا خدمات الکترونیک

عملکرد مالی سال ۹۹ بانک مشترک ایران ونزوئلا به عنوان تنها بانک بین المللی داخلی از جمله نسبت کفایت سرمایه، بازده دارایی، سرمایه ارزی، حوزه فعالیت، خدمات الکترونیک و ... بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بانک مشترک ایران و ونزوئلا در گزارشی اعلام کرد: این بانک، تنها بانک در بین بیش از ۳۰ بانک و موسسه اعتباری است که سهامدار خارجی دارد و در ایران به ثبت رسیده است.


اطلاعات موسسه آموزش عالی بانکداری درباره عملکرد مالی بانک ایران و ونزوئلا در سال ۹۹ :


۱. بانک ایران و ونزوئلا با نسبت کفایت سرمایه ۳۸ درصدی، بالاترین نسبت کفایت سرمایه بین بانک های داخلی را دارد.


۲. بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سال ۹۹ با کسب بازده دارایی ۱۹ درصدی، بیشترین بازده دارایی را در بین بانک ها بدست آورد و از نظر بازده سرمایه ثبت شده هم با کسب بازده ۱۴۴ درصدی، بعد از بانک پاسارگاد در جایگاه دوم در بین بانک ها قرار گرفت. سود خالص بانک در سال ۹۹ معادل ۸۱۵ میلیارد تومان بود.


۳. تنها بانک در بین بانک ها و موسات اعتباری غیردولتی است که سرمایه ارزی دارد. مبلغ سرمایه پرداخت شده این بانک ۲۰۰ میلیون دلار است. سرمایه سهامدار اصلی یعنی بانک توسعه صادرات هم ارزی است.


۴. تنها بانکی است که علاوه بر افراد ایرانی، افراد خارجی (ونزوئلایی) در ترکیب هیات مدیره آن حضور دارند.


۵. بانک همه مجوزهای بانک مرکزی اعم از ارزی و ریالی را بطور کامل دارد و بنابراین تنوع خدمات قابل ارائه با بانک های بزرگ، هیچ گونه تفاوتی ندارد.


۶. حوزه فعالیت این بانک صرفا به ونزوئلا محدود نمی شود و شرکت های داخلی هم می توانند از تسهیلات و خدمات ارزی و ریالی این بانک استفاده کنند. شاید بتوان از این نظر، بانک خاورمیانه را در بین بانک های غیردولتی، شبیه ترین به بانک مشترک ایران و ونزوئلا دانست. چون بخش عمده فعالیت آن را بانکداری شرکتی به خود اختصاص داده است.


۷. از نظر ارزش دارایی ها با مجموع ۴.۳ هزار میلیارد ریال دارایی، کوچکترین بانک و از نظر مبلغ سرمایه در ردیف بانک هایی مثل خاورمیانه، گردشگری، سامان، کارآفرین و ایران زمین قرار دارد.


۸. تعداد کارمندان این بانک کمتر از ۱۰۰ نفر است و از این نظر در بین بانک ها کمترین تعداد نیروی انسانی را دارد. در برنامه های توسعه ای بانک، توسعه بانکداری دیجیتال به چشم می خورد. لذا به نظر می رسد این بانک برنامه ای برای توسعه فیزیکی شعب ندارد.


۹. بانک دارای همراه بانک و اینترنت بانک است و به مشتریان انواع خدمات الکترونیک را ارائه می دهد.


۱۰. تنها بانک داخلی است که فقط یک شعبه دارد که در تهران، خیابان خالد اسلامبولی واقع است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0