مبین تحلیل
1399/09/05
14:15
#گزارش _بازار 5 آذر 1399 🔸شاخص در پایان بازار با رشد 10000 واحدی به استقبال هفته دوم آذر ماه رفت . شاخص امروز در ساعات آغازین با عرضه بالا و س...

#گزارش _بازار



۵ آذر ۱۳۹۹



🔸شاخص در پایان بازار با رشد ۱۰۰۰۰ واحدی به استقبال هفته دوم آذر ماه رفت . شاخص امروز در ساعات آغازین با عرضه بالا و سقوط قیمت های اغلب سهام بزرگ ریزش ۱۳ هزارواحدی گزارش نموده بود .(دقیقا برعکس اتفاقات روز گذشته ) در نهایت بازار با استقبال از سهام فولادی و بانکی شکل صعودی به خود گرفت به صورتی که اغلب سهامی که دیروز به دنبال فروش آن بودیم امروز تو صف خرید دنبال خرید آن بودیم . حرکت صعودی بازار با تقاضا بالا #فولاد ی ها (که دیروز اغلب صف قروش بودند )و بانکی ها مانند #وتجارت شروع شد . از جمله اتفاقات آزار دهنده امروز #شستا همان عالی جناب بازار که دوباره با صف فروش مواجه بود به صورتی که علاوه بر اینکه عالی نبود یه جناب خشک خالی هم نبود .با توجه به اینکه مدیران تاکید بر ارزندگی بالای ۵ تومان به ازای هر سهم داشتند .



امروز شاهد صف خرید ، تمامی نمادهای که تا دوهفته پیش در همین قیمت آرزو داشتیم با درصد های خیلی پایین واگذار کنیم.


اگر کمی هیجان خودمان کنترل کنیم و دید سرمایه گذاری را کمی بلند مدت تر کنیم عرضه سنگین سهام دراثر فروش به نظر غیر معقول و دور از مفروضات عقلانی ورود به بازار سرمایه می باشد .




🔸از جمله اتفاقات امروز مربوط به قوت گرفتن خبر تعدیل قیمت فولادی ها ،گزارش خوب ماهیانه شرکت های #مارون #جم مخصوصا گزارش فوق العاده #فملی می باشد




🔸شاخص هم وزن امروز با ادامه روند روز گذشته نسبت به شاخص کل وضعیت مطلوب تر داشت. به همین خاطر می توان امید داشت بعد از مدت ها پول وارد شرکت کوچک شده است .




🔸میزان حجم معاملات امروز حدود ۱۷ میلیارد برگه سهام بوده است که حدود ۹۰ درصد خرید مربوط به حقیقی ها همچنین ۸۸ درصد فروش امروز نیز به حقیقی ها اختصاص داده شده است . مطابق با گزارش های سایت TSETMC حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پول وارد بازار شده است .



🔸ارزش معاملات امروز بیش از ۱۹ هزار میلیارد بوده است که حدود ۱۷.۵ هزار میلیارد مربوط به معاملات خرد بوده است که رقمی بسیار جالب توجه نسبت به چند ماهه اخیر دارد . #وتجارت #شستا #فولاد #شپنا بیشترین ارزش معاملات امروز حقیقی ها بودند .



🔸تعداد سهام مثبت ابتدای صبح ۲۸۴ نماد بورسی بوده است که در انتها به تعداد ۳۱۵ نماد بورسی رسید( مطابق با رشد شاخص هم وزن )




🔸تعداد سهام صف خرید امروز در انتهای بازار ۲۷۵ نماد بورسی بوده است که نسبت به ۱۱۰ نمادی که صبح صف خرید بودند رشد ۲۰۰ درصدی داشته است .از جمله نمادهای مانند #چفیبر #نیرو #لپیام #غپینو که ابتدای صبح تو صف فروشش بودیم ود انتهای بازار تو صف خرید در انتظار ......




🔸تعداد ۲۴۰ نماد ترازحقیقی آنها مثبت بوده است و تعداد ۲۹۰ نماد سرانه خرید بیشتر از سرانه فروش حقیقی بوده است (با قدرت و با اطمینان بیشتر خرید کرده اند ). آمار جذاب و خوشحال کننده دیگر امروز بوده است .




📍#ساوه #زفکا #درهآور #وارس #کهرام بالاترین سرانه خرید امروز حقیقی ها بودند. نماد #درهآور بالاترین سرانه خرید روز جاری را به خود اختصاص داده است .




📍#غدشت #چکاوه #قاسم #غپاذر #کفرآور سهامی بودند که روز جاری مورد حمایت خریداران قرار گرفتند . #غپاذر جذاب ترین نماد در این بخش بوده است .




📍ورود پول حقیقی مربوط به نمادهای #بنو #سامان #قهکمت #کباده #زفکا بوده است . #بنو بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است .




📍#قهکمت #ولپارس #زملارد #زکوثر #کهمدا خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند .




📍#ثباغ #غزر #ونیرو #مرقام #فسازان حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند




📍#بنو #زفکا #حپارسا #فنورد #زگلدشت پیشترین حجم ورود پول حقیقی را گزارش نموده اند .


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0