سنا
1401/08/24
15:00
شاخص‌ها سبزپوش شدند

در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳ واحد (۰.۲۵ درصد) افزایش به رقم ۳۹۹ هزار و ۸۱۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲ هزار و ۲۸۱ واحد (۰.۱۶درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، در جریان معاملات امروز ‌سه‌شنبه، ۲۴ آبان ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۰ هزار و ۷۴۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده های نفتی با ۲۱ هزار و ۴۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۲ هزار و ۶۲۱ معامله به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۶ هزار و ۵۸۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۱۴ هزار و ۶۱۱ معامله به ارزش ۹۹۱میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۳۶۶ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۳۰۵ واحد، گروه سرمایه گذاری غدیر با ۲۶۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶۴ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۶۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۲۳۱ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۹۷ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۵ واحد، بانک ملت با ۱۳۴ واحد و شرکت پتروشیمی فناوران با ۸۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه شنبه، ۲۴ آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۱۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۶ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۴.۴ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۳.۹ واحد و شرکت صنایع مادیران با ۲.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۴ واحد، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با ۳.۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد و شرکت تامین سرمایه دماوند با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


انتهای خبر

0
0