بورس۲۴
1401/05/31
16:55
خروج ۲۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار

الاکلنگ بورس و دلار؛ بازار افت کرد اما دلار مجددا صعود داشت؛گروه های فعالیت های کمکی، استخراج کانه های فلزی و تولید محصولات کامپیوتری در مرکز اقبال حقیقی ها بودند؛حقوقی ها از گروه های بانکی، فرآورده های نفتی و خودرو و ساخت قطعات حمایت بیشتری کردند.

خروج 240 میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد به حدود ۲,۸ همت رسید که نسبت به دیروز حدود ۸ درصد رشد یافت. بیشترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، بانکی، سرمایه گذاری و فلزی صورت گرفت.


گروه های فعالیت های کمکی مالی، استخراج کانه های فلزی و تولید محصولات کامپیوتری بیشتین هدف ورود نقدینگی حقیقی ها بودند. گروه های بانکی، فرآورده های نفتی و خودرو و ساخت قطعات نیز بیشترین ورود پول حقوقی را تجربه کردند.


حقیقی ها حدود ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج کردند. اما حدود ۵۷ میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت بازار تزریق کردند.


عمده ترین خریدهای سهامداران حقیقی از حقوقی فزر، زاگرس، اسیاتک، وساپا، اوان، فرابورس، کالا، ساربیل، بخاور و نوری بود. در مقابل حقوقی ها بیشترین حمایت های خود را از های وب، فولاد، خساپا، کهمدا، شپنا، شبندر، حکشتی، آریا، وبملت و شتران نشان دادند.


در شروع بازار ۳۶۰ نماد مثبت و ۲۳۰ نماد منفی داد و ستد می شدند اما در پایان تعداد نمادهای مثبت به ۳۰۸ نماد و منفی ها به ۳۲۵ نماد تغییر یافتند.


ارزش اولیه صفوف خرید ۲۸۵ میلیارد تومان بود که در پایان به ۳۷۰ میلیارد تومان افزایش داشت. ارزش صفوف فروش نیز از ۱۲۰ به ۱۳۴ میلیارد تومان رسید.


در پایان روز جاری شاخص کل با افت ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی معادل ۳۸ صدم درصد به محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید که بیش از همه تحت تاثیر منفی نمادهای کگل، فولاد، کچاد، وبملت، شپنا و فارس قرار داشت. خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت.


شاخص هموزن اما ۷۷۱ واحد رشد کرد و دوباره به بالای ارتفاع ۳۹۷ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس هم تحت تاثیر نمادهایی مانند زاگرس، فرابورس، کوثر و فزر حدود ۳۰ واحد رشد کرد و در محدوده ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد قرار گرفت. نمادهای کگهر، آریا و شاوان عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.

انتهای خبر

0
0