سنا
1400/06/08
16:21
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به ابهامات بازگشایی شبندر پاسخ داد

پیرو طرح برخی سوالات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص وجود ابهام در زمینه بازگشایی نماد شرکت پالایش بندرعباس، سید مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به این ابهامات پاسخ داد.

مهدی پارچینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: یکی از مسائل مطرح برای سهامداران نحوه اعمال افزایش سرمایه است. با توجه به اینکه این شرکت افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی داشته است، برخی از سهامداران درباره قیمت تئوریک بازگشایی این نماد ابهام داشته و عنوان کرده‌اند این نماد با قیمت پایین‌تری ثبت شده است.


وی افزود: مطابق مقررات در صورتی که نماد شرکتی به دلیل برگزاری مجمع عمومی بسته شود و در مجمع عمومی تقسیم سود تصویب شود، ابتدا مبلغ تقسیمی از قیمت پایانی قبل از بسته شدن نماد، کسر شده و سپس افزایش سرمایه اعمال می‌شود.


پارچینی ادامه داد: قیمت پایانی شبندر قبل از مجمع ۲۱۳۶۰ ریال بوده که در مجمع عمومی ۳۸۵۰ ریال سود نقدی مصوب شده است. با کسر این مبلغ و اعمال افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی قیمت تعدیل شده ۳۷۳۹ ریال خواهد بود که به درستی در سامانه‌های معاملاتی قرار گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه هنگام بازگشایی نمادها همواره عده‌ای راضی و عده‌ای ناراضی هستند، عنوان داشت: برخی از سهامداران و فعالان بازار سرمایه دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه اقدام ناظر بازار در قالب دیدگاه‌های اصلی یا پی‌نوشت نظرات دیگران در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند که این مدیریت در جریان آنها قرار گرفته است اما ناظر بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت فرابورس ایران، بر اساس نظارت‌های دقیق و بر مبنای مقررات اقدام به فعالیت می‌کنند.


وی افزود: اقدامات ناظران بازار در صورتی که برخلاف مقررات باشد، تحت پیگرد سازمان قرار می‌گیرد اما در خصوص این نماد، بر اساس مستنداتی که تاکنون از طرق مختلف به دست ما رسیده است، تخلفی مشاهده نشده است.


انتهای خبر

0
0