آکادمی هلاکوئی
1400/11/02
08:30
دوج کوین به پایین سطح قیمت طی ۹ ماه گذشته رسید

امروز بازار ارزهای دیجیتال روز سخت و بی…

امروز بازار ارزهای دیجیتال روز سخت و بی رحمی را سپری می کند تا جایی که به گزارش CoinGecko، حدود ۱۳ درصد از ارزش کلی خود را ظرف ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است. با وجود این که به طور خاص، میم کوین DOGE تا این لحظه افت روزانه کمتری را در مقایسه با سایرین تجربه کرده است ولی اکنون در کمترین سطح قیمت خود طی بیش از ۹ ماه گذشته یعنی از اواسط آوریل سال پیش (اواخر فروردین) قرار دارد.


قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹٪ کاهش یافته و درحالیکه چند ساعت قبل برای مدتی به زیر ۰.۱۴ دلار سقوط کرد، اکنون به سطح فعلی خود یعنی حدود ۰.۱۴ دلار رسیده است. به این ترتیب، بازده این ارز در تایم فریم هفتگی ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد.


دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد رشد بی‌سابقه ای بود. این میم کوین سال قبل را با قیمتی کمتر از یک پنی آغاز کرد و در اواخر ژانویه (اوایل بهمن ۹۹) به جریان بزرگ معاملات سهام میم پیوست و به طور قابل توجهی افزایش یافت. DOGE در اوایل فوریه (اواسط بهمن ۹۹) قبل از شروع روند افت قیمت، به اولین رکورد تاریخی خود یعنی ۰.۰۸ دلار رسید. اما ارزش DOGE در ماه های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) چندین برابر بیشتر شد و در نهایت روز ۸ می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بالای ۰.۷۳ دلار رسید.


اوایل پاییز، DOGE با نوسانات گاه به گاهی که تجربه کرد، به شدت سقوط نمود و هرگز به بازپس گیری سقف قیمت خود نزدیک نشد. به گفته CoinGecko، رمزارز DOGE از اوایل سپتامبر (اواسط شهریور ۱۴۰۰) تا کنون بالاتر از تراز ۰.۳۰ دلار قرار نداشته است.


اینکه آیا دوج کوین می‌تواند شتاب اولیه خود در سال ۲۰۲۱ را بازیابد و به نقطه عطف افسانه‌ای ۱.۰۰ دلار برسد یا نه اصلا مشخص نیست، اما چیزی که به خوبی حس می شود این است که این ارز در حال حاضر، از اوج خود فاصله زیادی گرفته است و سقوط گسترده امروز بازار تنها کاهش تدریجی این میم کوین در ماه‌های اخیر را تشدید کرده است.


گفتنی است که بزرگترین رقیب دوج کوین یعنی شیبااینو (Shiba Inu) نیز امروز با توجه به داده‌های CoinGecko به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسیده و اکنون نسبت به بالاترین سطح قیمت خود یعنی ۰.۰۰۰۰۸۶۱۶ دلار حدود ۷۴ درصد کاهش را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0