کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/02/21
12:13
✅"دزهراوی" سودی میان سهامداران تقسیم نکرد/ مدیرعامل: با حذف ارز دولتی قیمت ها 100 تا 150 درصد افزایش می یابد 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سر...

✅"دزهراوی" سودی میان سهامداران تقسیم نکرد/ مدیرعامل: با حذف ارز دولتی قیمت ها ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش می یابد


📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی زهروای با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔶️در این مجمع ابتدا فرهاد کیافر مدیرعامل داروسازی زهراوی گفت: در سال ۱۴۰۰ برای استفاده بهینه از ظرفیت خطوط تولید "دزهراوی" اقدام به عقد قرارداد با پنج شرکت داروسازی با اولویت شرکت های هم گروه برای تولیدهفت قلم محصول در خطوط HIgh Tech خود نموده که منجر به ایجاد ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از تولید کارمزدی در سال ۱۴۰۰ شد. در سال ۱۴۰۰ برای تولید ۱۴ محصول جدید پروانه گرفته ایم که به ترتیب در برنامه تولید و سبد محصولات شرکت قرار خواهند گرفت.


🔷️او افزود: شرکت داروسازی زهراوی: با توجه به تولید محصول دانش بنیان ایمینورال (داروی پیوندی) در دسته شرکت های دانش بنیان قرار گرفته و تنها تولید کننده تحت لیسانس و دومین تولید کننده محصول High Tech رواکوتان در دنیا است. همچنین در سال ۱۴۰۰ مدارک و مستندات ۱۶ محصول جدید شامل ۵ محصول دارویی، ۱ فرآورده گیاهی و ۱۰ محصول مکمل برای اخذ پروانه محصول جدید به سازمان غذا و دارو ارسال گردیده شده است.


🔶️فرهاد کیافر بیان کرد: در خصوص تسویه شرکت توسعه داروی رسا فارمد در سال گذشته برای پرداخت بدهی حدود ۳۲ میلیارد تومانی خود ملکی را باید به داروسازی زهروای قرار می داد که از انجام این کار امتناع کرد بر همین اساس "دزهروای" همچنان در حال شکایت و پیگیری این موضوع از مراجع ذی صلاح است.


🔷️وی گفت: در خصوص بدهی ۶۴۰ هزار دلاری خود به شرکت ویتان فارمد، باوجود پرداخت بدهی این شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی ویتان فارمد این موضوع را نپذیرفته است و در حال شکایت برای دریافت این مبلغ با ارز آزاد بوده است که البته مدیران شرکت بیان می کنند این موضوع را نخواهند پذیرفت. سعی داریم که تا حد امکان مواد اولیه از شرکت های داخلی تامین و تهیه شود. هم اکنون "دزهروای" مواد اولیه خود را از ژلاتین کپسول ایران، تولید مواد اولیه دارو پخش و شیمی داروئی پخش تامین می کند.


🔶️وی افزود: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبدیل به ارز نیما قیمت ها در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد خواهند داشت. البته در این خصوص ریسک سرمایه در گردش هم وجود خواهد داشت. همچنین با این اقدام سهم بازار دارویی نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر خواهد شد.



انتهای خبر

0
0