اخبار اکس نوین
1400/06/28
12:19
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از در اولویت بودن ساماندهی تبادل رمزارزها سخن گفت

اکس نوین: محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون وی در رابطه با وضعیت صنعت استخراج ارزهای دیجیتال و مبادلات داخلی آن در صحن علنی مجلس از ضرورت رسیدگی به مسئله رمزارزها و در اولویت بودن ساماندهی تبادل آنها سخن گفت. پور ابراهیمی در این گفتگو اظهار داشت که پدیده رمزارزها را باید در دو حوزه رمزارزها با منشا داخلی و رمزارزها با منشا خارجی بررسی کرد. وی در این رابطه گفت: موضوعاتی مانند برق موردنیاز برای استخراج، صدور مجوزها، مزارعی که بدون مجوز در حال استخراج رمز ارز هستند و.. ازجمله مسائلی است که…

اکس نوین : محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون وی در رابطه با وضعیت صنعت استخراج ارزهای دیجیتال و مبادلات داخلی آن در صحن علنی مجلس از ضرورت رسیدگی به مسئله رمزارزها و در اولویت بودن ساماندهی تبادل آنها سخن گفت.


پور ابراهیمی در این گفتگو اظهار داشت که پدیده رمزارزها را باید در دو حوزه رمزارزها با منشا داخلی و رمزارزها با منشا خارجی بررسی کرد. وی در این رابطه گفت:


موضوعاتی مانند برق موردنیاز برای استخراج، صدور مجوزها، مزارعی که بدون مجوز در حال استخراج رمز ارز هستند و.. ازجمله مسائلی است که در حوزه رمزارزهای داخلی مطرح می‌شود.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود:


مزارعی که با مجوز در حال استخراج رمز ارز هستند، تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کارند و مزارعی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند، نیز خلاف قانون عمل می‌کنند.


به گفته پور ابراهیمی، می‌توان برای تولید رمزارز از ظرفیت نیروگاهی و انرژی پاک استفاده کرد و برق شبکه‌ای را کنار گذاشت چراکه بسیاری از مزارع اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از کسب مجوز وزارت صمت، انرژی مورد نیاز خود را از محل انرژی‌های پاک تامین کنند و در این امر سرمایه‌گذاری نمایند.


پور ابراهیمی افزود:


تمامی مسائل مربوط به استخراج رمزارزها درباره رمزارزهای داخلی است درحالی‌که اصلی‌ترین چالش در شرایط کنونی اقتصاد ایران، موضوع رمزارزهای خارجی و تبادل آنها است؛ رمزارزهایی که در سایر کشورها تولید می‌شود اما میلیون‌ها ایرانی در حال تبادل آن هستند حال‌آنکه این بخش از شفافیت اطلاعاتی نیز برخوردار نیست.


رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه ساماندهی تبادل رمزارزها در اولویت مجلس است گفت:


قانونمند کردن استخراج رمزارزها نیز در مرحله بعدی قرار دارد. در حال حاضر حجم عظیمی از گردش مالی در نظام اقتصادی کشور به دلیل عدم ساماندهی رمزارزها از تیررس نظارت خارج شده و از ظرفیت مالیاتی آن‌ها استفاده نمی‌شود.


منبع خبرگزاری خانه ملت


انتهای خبر

0
0