بورس پرس
1402/02/31
00:00
سه شرکت درباره دلایل کاهش و افزایش ۱۷، ۴۸ و ۱۴۵ درصدی سود توضیح دادند

سه شرکت بورسی درباره دلایل کاهش و افزایش ۱۷، ۴۸ و ۱۴۵ درصدی سود عملیاتی در سال مالی قبل و سه ماه منتهی به فروردین، دست به شفاف سازی زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سه شرکت آبسال، تامین سرمایه لوتوس پارسیان و باما به ترتیب درباره دلایل کاهش و افزایش ۱۷، ۴۸ و ۱۴۵ درصدی سود عملیاتی در سال مالی قبل و سه ماه منتهی به فروردین، دست به شفاف سازی زدند.


بر اساس این گزارش، "لابسا" در خصوص کاهش ۱۷ درصدی سود عملیاتی در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل اعلام کرد: از طرفی در اقتصاد تورمی بسیار شدید که هزینه های مواد و قطعات اولیه تولید محصولات، دستمزد و سربار بصورت نجومی دائما در حال افزایش است و از طرف دیگر به علت سیاست دولت در ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای شرکت های لوازم خانگی برتر بدون توجه به مراتب فوق که متاسفانه شرکت آبسال نیز به آنها محسوب شده در صورت های مالی سالانه کاهش سود مشاهده شد. مطالب فوق در تمامی گزارش های تفسیری در سال مالی ۱۴۰۱ گفته شده است.


همچنین مجتبی تقی پور مدیرعامل "لوتوس" در خصوص افشای دلایل تغییر بیش از ۳۰ درصدی سود عملیاتی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل اعلام کرد: در دوره سه ماهه منتهی به فروردین این شرکت به دلیل افزایش میزان تعهد پذیره نویسی، بازارگردانی اوراق بهادار و افزایش حجم صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت، درآمدهای کارمزدی شرکت افزایش یافته و منابع ناشی از این افزایش موجب افزایش درآمدهای سرمایه گذاری نیز شده است. مجموع عوامل فوق موجب افزایش ۴۸ درصدی سود عملیاتی دوره مالی جاری این شرکت نسبت به دوره قبل شده است.


در این میان، محمدرضا آزادی مدیرعامل "کاما" اعلام کرد: افزایش سود عملیاتی سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۴۲۰.۵ میلیارد تومان معادل ۱۴۵ درصد به شرح جدول زیر است.


- افزایش سود خالص به میزان ۱۴ درصد عمدتا ناشی از افزایش مقداری فروش به رغم افزایش بهای تمام شده فروش رفته


- افزایش سایر درآمدهای عملیاتی بابت سود حاصل از تسعیر ارز مطالبات صادراتی طبق سامانه بازار متشکل ارزی


- افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری با توجه به برگزاری مجمع شرکت پویا زرکان آق دره و اعمال سود مصوب ( مجامع شرکت های فرعی تاکنون برگزار نشدند و تقسیم سود سال ۱۴۰۱ آنها اعمال نشده است)


- افزایش هزینه های مالی عمدتا ناشی از افزایش نرخ سود بانکی



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0