فارس نیوز
1401/11/18
13:58
افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۶ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، ‌‌‌‌‌ بورس اوراق بهادار تهران بعد از دو روز کاهش شاخص امروز روند رو به رشد به خود گرفته و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۱۵ واحد رسید.


همچنین شاخص کل هموزن با افزایش ۸۲۱۰ واحد به رقم ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۷۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۹.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۴۰۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، و این دو شاخص با معیار هموزن از افزایش ۱.۷ درصدی برخوردار شدند.


شاخص آزاد شناور ۱.۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس ۶۱ صدم درصد رشد کرد.


امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، شستا، فولاد خوزستان، گل‌گهر و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۲۹۱ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان رسید، ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۰ هزار میلیارد تومان شد، معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۰ هزار معامله و به ارزش ۶۲۷۶ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، مدیریت انرژی امید تابان هور، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.


به گزارش فارس؛ با توجه به شفاف بودن بازار سرمایه، این بازار محل مناسبی برای جذب نقدینگی سرگردان جامعه و کنترل تورم ناشی از هجوم نقدینگی سرگردان در بازار است، و دولت باید از کلیت بازار سرمایه حمایت کند.


اکثر مجامع شرکت‌ها در این بازار امسال سود شناسایی کرده و این نشان می‌دهد کسانی که با دید بلندمدت در بازار سرمایه حضور پیدا می‌کنند در درازمدت سود نصیب‌شان می‌شود. در عین حال نباید از ریسک و نوسان در بازار سرمایه غافل شد.


پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/


انتهای خبر

0
0