تحلیل کاربردی هلالات
1400/02/26
08:39
#خوب_است_بدانیم_که / 26 اردیبهشت بخش دوم 16. مدیرعامل فاسمین می گوید "میزان تولید برای سال 1400 معادل 34،500 تن پیش بینی شده است و در صورت تواف...

#خوب_است_بدانیم_که / ۲۶ اردیبهشت بخش دوم



۱۶. مدیرعامل فاسمین می گوید "میزان تولید برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۴،۵۰۰ تن پیش بینی شده است و در صورت توافق و رفع تحریم های بین المللی پیش بینی می شود بتوانیم ۷۰ درصد کالای تولیدی را بفروشیم. با توجه به مشکلاتی که در مقطع پایان سال ۱۳۹۹ برای تامین ناوگان حمل و نقل بین المللی پیش آمد، نتوانستیم ۱۶ هزار تن فروش شمش روی که پیش بینی شده بود را محقق کنیم. پیش بینی می شود موجودی سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ به فروش برسد.



*اقتصادی



۱. پورابراهیمی می گوید "کسری بودجه امسال ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. با اتخاذ سیاست‌های درست در حوزه ارز دیجیتال می‌توانیم ۳ تا ۴ میلیارد دلار به منابع ارزی کشور اضافه کنیم."



۲. دنیای اقتصاد در مطلبی مدعی شده "ارزیابی‌ها حاکی از این است که احتمالا حدود ۱۲میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند."



۳. محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات می گوید "دلار زیر ۲۰ هزار تومان به صلاح اقتصاد کشور نیست. اگر منابع ارزی آزاد شده صرف امورات جاری شود دلار هر میزانی که دولت بخواهد پایین می‌آید ولی این اقدام منجر به رونق قاچاق، اختلال در صادرات و خروج سرمایه از کشور می‌شود."



۴. داده های جدید منتشر شده از بخش خرده فروشی آمریکا نشان می دهد که در ماه آوریل رشد این بخش کلیدی اقتصاد امریکا به صفر رسیده است. آمار ضعیف ماه آوریل می تواند یک نشانه هشدار آشکار از کند شدن بیش از پیش شتاب رشد اقتصادی این کشور باشد. در بخشی دیگر، انتظار می رفت نرخ تورم به ۰.۲ درصد برسد، اما به ۰.۸ درصد رسید.



۵. آژانس در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود که چهارشنبه منتشر شد برآورد تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۲۷۰ هزار بشکه در روز پایین آورد.



*سیاسی



۱. با توجه به احساس وظیفه و نه به خاطر جاه طلبی، ۴۵ نفر از افراد نام آشنای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. آن ها که همگی شوق خدمت دارند طی ۵ روز آینده توسط شورای نگهبان بررسی صلاحیت می شوند. پس ازان شورای نگهبان نتیجه را به شخص اعلام می کند و نهایتا ضمن ۵روز پس ازان، نتیجه قطعی می شود لذا ۱۰روز دیگر اسامی تایید صلاحیت شده ها، مشخص می شود و پیش ازان خبرهای تایید صلاحیت غیر رسمی است.



۲. نماینده روسیه در مذاکرات می گوید "تا اینجا خیلی خوب پیش رفته اما آسان نیست. کار در مورد احیای برجام از جمله در این آخر هفته ادامه دارد. روند تهیه پیش نویس در حال انجام است. در صورت نیاز می توان کمیسیون مشترک دیگری را تشکیل داد." (مهلت ۳ماهه ایران-آژانس انتهای هفته به اتمام می رسد)



۳. در پی حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطین و اصابت تعدادی از آن‌ها در مناطق مرکزی اسرائیل، حملات ارتش علیه خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه شدت گرفته است.



موفق باشید. ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ بخش دوم

انتهای خبر

0
0