سنا
1399/10/02
18:33
رشد پرتفوی بورسی "تاپیکو"

"تاپیکو" در ۶ماهه منتهی به ۳۰آبان۱۳۹۹ توانسته پرتفوی بورسی خود را یک میلیون و ۳۹هزار و ۷۸۸میلیارد و ۸۷۵میلیون ریال بزرگتر کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی ۶ماهه خود اعلام کرد سود عملیاتی شرکت به ۷هزار و ۱۷۳میلیارد ریال، سود خالص به ۶هزار و ۴۴۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۹هزار و ۹۹۴میلیارد ریال بالغ شده است .


"تاپیکو" در این گزارش به رشد پرتفوی بورسی خود اشاره کرده است که رشد آن به یک میلیون و ۳۹هزار و ۷۸۸میلیارد و ۸۷۵میلیون ریال رسیده است. این شرکت بهای تمام شده آن را با افزایش ۳هزار و ۸۶۱میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۶هزار و ۸۷۶میلیارد ریال رسانده است. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۳۱۲هزار و ۶۲۶میلیارد ریال به یک میلیون و ۱۴۶هزار و ۶۶۵میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال رسید .


این شرکت کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده را ۳هزار و ۹۳۷میلیارد ریال اعلام کرد. علاوه بر این کل مبلغ سهام واگذار شده را ۷۷۵میلیارد و ۱۱۵میلیون ریال اعلام کرد که سود این واگذاری به ۶۹۹میلیارد و ۳۵۴میلیون ریال رسیده است .


« تاپیکو» درباره اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که عرضه شرکت‌ها در بازار سرمایه شامل محصولات کاغذی لطیف (پذیرش در فرابورس)، سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک و گروه صنعت سلولزی تامین گسترنوین (در مرحله مقدماتی و انعقاد قرارداد با مشاور پذیرش)، نفت ستاره خلیج فارس در مرحله مذاکرات و اقدامات مقدماتی جهت درج در بازار پایه فرابورس ادغام است .


علاوه بر این قصد دارد ۶ شرکت فرعی پرسی ایران گاز تهران، پرسی ایران گاز اصفهان، پرسی ایران گاز خوزستان، پرسی ایران گاز آذربایجان شرقی، پشتیبانی و خدمات فنی مهندسی پرسی ایران گاز، پرس سیلندردر شرکت اصلی پرسی ایران گار را ادغام کند .


این شرکت در راستای سیاست های حوزه سرمایه گذاری هلدینگ مبنی بر افزایش سرمایه گذاری ها از محل ایجاد بدهی در شرایط تورمی، اقدام به خرید سهام شرکتهای بورسی و غیر بورسی شامل بلوک های سرمایه گذاری صدر تامین، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی تبریز و ماشین سازی پارس شد بنابراین با توجه به تراز مثبت سرمایه گذاری ها از یک طرف و تقسیم سود حداکثری در مجمع توسط سهامداران، مجوز تامین مالی از طریق بازارهای پولی تا سقف ۲۳.۰۰۰ میلیارد ریال صادر شده که از این مبلغ تا کنون ۷.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سیستم بانکی اخذ شده است .


انتهای خبر

0
0