بورس پرس
1401/06/16
00:00
عرضه اولیه سهام پورشه در بورس های اروپا با ارزش ۶۰ تا ۸۵ میلیارد یورویی

دومین خودروساز بزرگ جهان برای عرضه اولیه سهام شرکت پورشه با ارزش ۶۰ تا ۸۵ میلیارد یورویی در بورس‌های اروپایی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، شرکت فولکس واگن چراغ سبز عرضه سهام شرکت فرعی پورشه در بورس‌های اروپایی را نشان داد و قرار است سهام این شرکت در بورس های آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس عرضه شود.


براساس این گزارش، ارزش شرکت پورشه که همواره از سرآمدان تولید خودروهای تجملاتی در جهان بوده بین ۶۰ تا ۸۵ میلیارد یورو برآورد شده و ورود آن با عرضه اولیه سهام این شرکت در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر با هدف شناورسازی بخشی از سرمایه آن به عنوان مقدمه‌ای برای عرضه عمومی سهام آن انجام می‌شود.


سرمایه‌گذاران بین‌المللی از جمله گروه آمریکایی تی رو پرایس، صندوق ثروت ملی قطر، دیترک ماتشتز میلیاردر اتریشی و بنیانگذار شرکت تولید نوشیدنی انرژی‌زای ردبول و برنارد آرنو، چهارمین ثروتمند جهان و رئیس فرانسوی شرکت موسوم به ال وی ام اچ برای رقابت در خرید عمده سهام پورشه ابراز آمادگی کرده‌اند.


اولیور بلوم مدیرعامل سابق پورشه که از ابتدای سپتامبر رئیس جدید فولکس واگن ورود پورشه به بورس را لحظه‌ای تاریخی توصیف کرد، وعده داد سود عملیاتی این شرکت به بیش از ۲۰ درصد برسد و ۸۰ درصد محصولات تا ۲۰۳۰ کاملا الکتریکی عرضه شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0