تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/27
12:06
#خودرو هفت شرکت خودروساز شامل #خودرو #خساپا #خپارس #خدیزل #خزامیا #خاور #خکاوه در این اینجا بررسی شده اند. تمامی این شرکت ها سال مالی منتهی به اسف...

#خودرو



هفت شرکت خودروساز شامل #خودرو #خساپا #خپارس #خدیزل #خزامیا #خاور #خکاوه در این اینجا بررسی شده اند. تمامی این شرکت ها سال مالی منتهی به اسفند دارند.



جمع درآمد این شرکت ها در سال گذشته ۹۸.۵همت بوده که ۶۷همت آن متعلق به خودرو بوده و ۹۰۰میلیارد تومان آن را نیز خدیزل خلق کرده که بیشترین و کمترین درآمدهای گروه هستند. این ۷ شرکت در بهار ۳۰هزار درآمد داشتند و در بهار سال ۹۹ تنها ۱۳همت درآمد کسب کردند. ما برای سال ۱۴۰۰ در کل ۱۴۸همت درآمد پیشبینی کردیم که از پیشبینی شرکت ها کمتر است.



در میان خودروسازان، طی سال ۹۹ #خدیزل ۶۳درصد حاشیه سود داشت. پس ازان #خکاوه با ۵۳درصد حاشیه سود قرار دارد. #خاور #خزامیا هم سود عملیاتی داشتند اما #خپارس #خودرو #خساپا به لحاظ عملیاتی زیان ده هستند یا به عبارتی حاشیه سود منفی دارند.



در سال ۹۹ مجمع هزینه عمومی اداری این ۷ شرکت ۴.۸۷همت بود، برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۷همت هزینه عمومی اداری پیشبینی کردیم. در خصوص هزینه مالی نیز، ۱۰.۳همت هزینه سال ۹۹ به ۱۰.۶همت می رسد اما توجه کنیم، هزینه مالی #خزامیا #خکاوه نزولی است. #خکاوه در بهار سال جاری، سایر درآمد غیرعملیاتی داشته که تکرار نمی شود لذا بهار را به کل سال نمی شود تعمیم داد. #خاور هم در سال ۹۹ سایردرآمد بسیار با اهمیتی داشته که آن نیز تکرار نمی شود.



برای سال ۱۴۰۰، #خودرو #خساپا #خپارس زیان ده می مانند. سود خدیزل تقریبا دوبرابر سال ۹۹ می شود. #خزامیا از نقطه سر به سر به سود خالص می رسد. #خکاوه نیز از زیان به سود خواهد رسید اما #خاور که به ضرب سود غیر عملیاتی در سال ۹۹ به سود رسیده بود اینبار در نقطه سر به سر یا اندکی زیان است.



در خصوص P.e به نظر می رسد #خدیزل p.e محور می شود. #خزامیا شانس بالایی برای رسیدن به p.e fw زیر ۱۲ دارد. #خکاوه هم پتانسیل های خوبی برای یک سود پایدار خواهد داشت اما هنوز نمی شود با اطمینان در خصوص اینکه چه میزان سود می سازد، صحبت کرد. p.e خاور هم که به واسطه سود غیر عملیاتی پایین آمده بود، مجددا بالا می رود چون فعلا سودآوری قابل تکرار با اهمیتی ندارد.

انتهای خبر

0
0