بورس پرس
1401/02/07
00:00
اولین عرضه اولیه با نقدینگی ۲۶۷ هزار تومانی و احتمال کاهش سهمیه

امروز با عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام انتقال داده های آسیاتک در بازار دوم بورس، اولین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق اعلام قبلی، امروز ۱۵ درصد از سهام انتقال داده های آسیاتک به عنوان اولین شرکت تازه وارد سال در بازار دوم بورس عرضه اولیه و طی آن ۳۰۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۵۴۶ تا ۶۶۶ تومانی و سهمیه ۴۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در زمان سفارش گیری واگذار می شود.


هر چند نقدینگی لازم برای خرید ۴۰۰ سهم "اسیاتک" حدود ۲۶۷ هزار تومان است اما در صورت استقبال ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون نفر تعداد ۱۲۰ تا ۸۵ سهم به هر کد (حدود ۸۰ تا ۵۷ هزار تومان) تخصیص خواهد یافت.


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت انتقال داده های آسیاتک اواخر سال ۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت آی تی، تاسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی (DSL) با اعتبار ۱۰ سال تا سال ۹۲ شد. همچنین جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها نیز موفق به دریافت مجوز ISP در ۳۰ استان از سال ۸۷ و سپس مجوز ISDP از وزارت ارتباطات شد.


این شرکت از سال ۹۲ با توجه به توسعه خدمات در جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی کرد که پروانه صادره طی سنوات تمدید شده است.


سرمایه فعلی آسیاتک بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به برنامه های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بعد از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت. در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد، فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد، آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد، سرمایه گذاری صنعتی معدنی آریا فاتح خاورمیانه با ۷.۱ درصد، خدمات مدیریت اندیشه آتیه مداران و سرمایه گذاری آتیه مداران هرکدام با ۶.۴ درصد، فناوری ارتباطات و اطلاعات ایده دیجیتال هوشمند با ۵ درصد و مبین وان کیش با ۳ درصد حضور دارند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0