سنا
1400/11/05
13:23
توجه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها معطوف به کدام نمادها بود؟

گروه «فلزات اساسی» در جریان معاملات امروز، در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، برایند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌های بازار سرمایه طی سه روز گذشته، معطوف به نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فسبزوار» بوده است. در آن سوی دیگر، درمیان حقوقی‌های بازار، برایند ورود و خروج نقدینگی در گروه فلزات اساسی طی مدت زمان یادشده، معطوف به نماد «فسپا» بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۹۰۸ واحد کاهش، به رقم ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحد را به ثبت رساند.


برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۴۶۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۴۴ هزار و ۵۹۱ واحدی را تجربه کردند.


در جریان معاملات امروز، در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۸ درصد یعنی ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها» رقم خورد.


گروه «فلزات اساسی» در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۹۵۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، برایند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌های بازار سرمایه طی سه روز گذشته، معطوف به نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فسبزوار» بوده است. در آن سوی دیگر، درمیان حقوقی‌های بازار، برایند ورود و خروج نقدینگی در گروه فلزات اساسی طی مدت زمان یادشده، معطوف به نماد «فسپا» بوده است.


.همچنین، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۷۶۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۹ هزار و ۱۶۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۲ هزار و ۲۶۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۵ هزار و ۲۵۲ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت پدیده شیمی قرن با ۲۱ واحد، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با ۱۴ واحد، شرکت لنت ترمز ایران با ۸ واحد، شرکت کاشی پارس ۷ واحد و شرکت آبسال با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۱۳۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و یک واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۹۴۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۹۳۹ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با ۹۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0