اخبار اکس نوین
1400/06/16
12:28
همزمان با خرید ۴۰۰ واحد بیت کوین توسط السالوادور، ارزش بازار بیت کوین به یک تریلیون دلار نزدیک شد

اکس نوین: در پی هیجانات امروز پیرامون آزمایش بزرگ کریپتو در السالوادور و خرید این کشور، ارزش بازار بیت کوین به مرز یک تریلیون دلار رسید. خرید بیت کوین السالوادور بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امروز قانون بحث‌برانگیز بیت کوین در السالوادور رسما به اجرا درخواهد آمد. این رویداد تاریخی به احتمال زیاد کاتالیزوری برای افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خواهد بود چرا که قیمت بیت کوین اخیرا با توجه به این اخبار به اوج ۵۲۹۵۶ دلاری رسید. طرفداران این قانون معتقدند السالوادور در راه آزادی اقتصادی است و مخالفان معتقدند دولت این کشور بایستی منابع خود را به جای دیگری هدایت کرده باشد. در همین حین، نجیب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور در حساب…

اکس نوین : در پی هیجانات امروز پیرامون آزمایش بزرگ کریپتو در السالوادور و خرید این کشور، ارزش بازار بیت کوین به مرز یک تریلیون دلار رسید.


بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امروز قانون بحث‌برانگیز بیت کوین در السالوادور رسما به اجرا درخواهد آمد. این رویداد تاریخی به احتمال زیاد کاتالیزوری برای افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خواهد بود چرا که قیمت بیت کوین اخیرا با توجه به این اخبار به اوج ۵۲۹۵۶ دلاری رسید.


طرفداران این قانون معتقدند السالوادور در راه آزادی اقتصادی است و مخالفان معتقدند دولت این کشور بایستی منابع خود را به جای دیگری هدایت کرده باشد.


در همین حین، نجیب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور در حساب توییتریش اعلام کرد که کشور وی، در حال حاضر ۴۰۰ واحد بیت کوین معادل با ۲۱ میلیون دلار در اختیار دارند.


هفته گذشته، کنگره السالوادور از ایجاد صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری بیت کوین با هدف اطمینان از تبدیل خودکار بیت کوین به دلار آمریکا خبر داد.


در حالی که نجیب بوکله پیش‌تر اعلام کرده بود پذیرش بیت کوین اجباری نخواهد بود، خاویر آرگوتا، مشاور حقوقی بوکله از تحریم کسب و کارهایی که حاضر به پذیرش بیت کوین نباشند خبر داد. به گفته آرگوتا، مشاغلی که از انجام معاملات با بیت کوین و کیف پول ملی چیوو سر باز زنند، تحت قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان السالوادور با تحریم مواجه می‌شوند.


نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ۶۷.۹ درصد از مردم السالوادور با تصویب بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی مخالف هستند. در حالی که بیت کوین برای عموم مردم این کشور محبوبیت زیادی ندارد، رئیس‌جمهور، نجیب بوکله معتقد است ارزهای دیجیتال، همچون سایر نوآوری‌ها دارای منحنی یادگیری هستند و به مرور مردم نفع آنها را متوجه خواهند شد.


اگر السالوادور با جاه‌طلبی‌هایش منتقدان را نادیده بگیرد، به احتمال زیاد سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز از این سیاست پیروی خواهند کرد.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0