فرارسانه
1401/02/17
15:50
📆بررسی معاملات فرابورس در اولین روز هفته (شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه 1401) ✅لبخند تقاضا در بازار سهام 📌در معاملات اولین روز هفته پتروپالایشی ها آیفک...

📆 بررسی معاملات فرابورس در اولین روز هفته (شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)



✅ لبخند تقاضا در بازار سهام



📌در معاملات اولین روز هفته پتروپالایشی ها آیفکس را بالا بردند تا با رشد ۱۵۴ واحدی از سطح ۲۱ هزار واحد عبور کند و در محدوده ۲۱ هزار و ۷۲ بایستد.



⭕️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز شنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان انواع دارایی مالی خریدوفروش شد، حجم معاملات امروز بیشتر از ۳.۵ میلیارد برگه بود و در ۳۶۴ هزار نوبت به ثبت رسید.



🌀 آمار معاملات به تفکیک بازار بررسی بازارها به تفکیک ابزار، نشان می‌دهد امروز ۳.۱ میلیارد برگه سهم به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان خریدوفروش شده است. همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی نیز شاهد دست‌به‌دست شدن بیش از ۵ میلیون ورقه اوراق مالی به ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان بودیم. در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز امروز ۲.۳ میلیون دارایی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان جابه‌جا شد.



نگاهی به روند شاخص فرابورس نیز نشان می‌دهد نمادهای آریا، شاوان، فرابورس، شگویا، زاگرس و ومهان با بیشترین رشد قیمت و اثر مثبت بر این متغیر، رشد ۱۵۴ واحدی آن را رقم زدند تا در عدد ۲۱ هزار و ۷۲ قرار بگیرد. این در حالی بود که فجهان بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشت.



🌀 صدرنشین های امروز در پایان بازار امروز نمادهای دبالک، بهپاک، شبصیر، فرابورس، آس‌پ، تلیسه و ودی بیشترین رشد قیمت و نمادهای زگلدشت، وگستر، تاپکیش، پخش، داوه، حپارسا و دتولید بیشترین کاهش قیمت را داشتند.



همچنین سرمایه‌گذاران برای خرید سهام زکشت، شاوان، فرابورس، تلیسه و دبالک سنگین‌ترین صف‌های خرید را تشکیل دادند، این در حالی بود که سوی دیگر بازار شاهد ثبت طولانی‌ترین صف‌های فروش برای خروج از سهام کیا، فماک، زاگرس، پیزد و کگهر بودیم.



در پایان بازار روز شنبه بیشترین ارزش معاملات در سهام فرابورس، زگلدشت، آریا و شاوان رقم خورد.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0