ایبنا
1399/11/28
13:54
ریزش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۴۵۰ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۸۳۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و هشتم بهمن ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۸۷ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۳۲۵ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۹۸ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۲۲ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۴۲۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۴۹۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۲۹ واحد کاهش به رقم ۹۱۱ هزار و ۳۶۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۰۴۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، برکت، سپ و پکرمان، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۰۹ هزار و ۶۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خپویش(سازه پویش) با ۵.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دابور، ولیز، غشهد، بشهاب و دسینا بود. همچنین نماد معاملاتی شکلر(نیروکلر) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آبادا، سدور، غنوش، قرن، ثبهساز و فخوز قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، فملی، شبندر، فولاد، خساپا، غزر و ولپارس به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، سیتا، کمند، دسینا، سپاس و یاقوت با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پالایش، شستا، دارا یکم، کلوند، وتجارت، خودرو و پتایر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، اکثر شاخصهای صنعت سبزپوش بودند. به گونه ای که شاخص صنایع انتشار و چاپ، ذغال سنگ، زراعت، لاستیک، منسوجات و مواد دارویی با افزایش همراه شدند و شاخص اطلاعات و ارتباطات با کاهش مواجه شد.




انتهای خبر

0
0