تحلیل کاربردی هلالات
1399/12/25
08:59
#خوب_است_بدانیم_که / 25 اسفند بخش اول 1) دلار حواله سنا 22.906 - 23.183 تومان. اسکناس تهران 24.680 تومان. 2) در بورس کالا اسلاک واکس شرانل 120-13...

#خوب_است_بدانیم_که / ۲۵ اسفند بخش اول



۱) دلار حواله سنا ۲۲.۹۰۶ - ۲۳.۱۸۳ تومان. اسکناس تهران ۲۴.۶۸۰ تومان.



۲) در بورس کالا اسلاک واکس شرانل ۱۲۰-۱۳۶ میلیون ریال، اسلاک واکس سنگین شرانل ۱۸۶میلیون ریال، الکیل بنزن سنگین ۱۶۶-۱۸۸ میلیون ریال، اوره ۴۸.۵ میلیون ریال، بیلت فایرا ۵۶۱میلیون ریال، پلی استایرن معمولی ۳۱۶-۳۲۳ میلیون ریال، تیرآهن ۱۱۳-۱۱۷ میلیون ریال، شمش فایرا ۵۲۵ میلیون ریال، شمش فاسمین ۶۱۳میلیون ریال، کاتد مس ۲۱۰۰میلیون ریال، گالوانیزه فجر ۲۳۸میلیون ریال.



۳) ارزش معاملات روز یکشنبه ۷.۷ همت. خروج پول حقیقی ۳۹۲میلیارد تومان. حقیقی ها خساپا، خودرو، شبصیر، کچاد، چخزر خریدند. حقوقی ها سمگا، شبندر، شپنا، وپاسار، فملی.



۴) در خصوص افزایش سرمایه رانفور، کویر حفاری، لخزر، ورازی، پاکشو، فایرا، دامین، سپ، وسالت گزارش جدید به کدال رسید.



**شرکت ها و صنایع بورسی



۵) کلوند در گزارشی نسبت به دریافت افزایش نرخ محصولات شفاف سازی کرد.



۶) تامین سرمایه لوتوس پذیرش تعهد اوراق اراد ۸۴ را در گزارش خود اعلام کرد که سود آن طی ۴۲ماه شناسایی می شود.



۷) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۲۳.۱۷۹ تومان اعلام شد. (قیمت پایه بورس کالا)



۸) ستران در یک شفاف سازی می گوید زمین های شرکت کارشناسی شده و ارزش آن ۷۶۰میلیارد تومان است و فرآیند افزایش سرمایه آغاز شده است.



۹) بانک اقتصاد نوین قصد دارد ۵۸.۲۲درصد سهام سرمایه گذاری اقتصاد نوین را عرضه کند. (بر اساس الزام بانک مرکزی است و احتمالا مشتری ندارد / اول اردیبهشت ۱۴۰۰)



۱۰) بانک سرمایه بلوک ۱۱/۰۳ درصدی پتروشیمی اصفهان را ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ واگذار می کند. (ممکن است شپنا خریدار شود)



۱۱) طبق آنچه گفته می شود، در ۳ روز باقی مانده از سال ۱۳۹۹ هیچ عرضه اولیه صورت نمی گیرد.



۱۲) رئیس سازمان بورس می گوید " در مورد رفع محدودیت ها و حذف دامنه و یا بازگرداندن دامنه به شرایط قبل ما در حال رصد بازار هستیم و به دنبال این هستیم که با فیدبک های گرفته شده تصمیم بگیریم. در جلسه سه شنبه شورای عالی بورس با بررسی نتایج گرفته شده از اجرای تصمیم اخیر در خصوص این مساله تصمیم گیری می کنیم."



۱۳) رئیس سازمان بورس می گوید "در خصوص انتشار اوراق درخواست ما از بانک مرکزی این است که تنظیم نرخ سود به نحوی باشد که اوراق بدهی جذاب تر از بازار سرمایه نباشد و به رشد بورس آسیب نزند."



۱۴) شوینده ۳۰.۹ میلیون سهم پاکسال را فروخته و ۵۷میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.



۱۵) واحد منوکسید کربن پتروشیمی فن آوران توانست آخرین رکورد ۱۰۳ هزار و یکصد و شش تنی ثبت شده برای میزان تولید این محصول که مربوط به مجموع تولید سال ۱۳۹۳ بود را ارتقاء بخشیده و از آن عبور نماید . اسید استیک هم رکورد زد.



۱۶) رییس مجلس می گوید "مقرر شده دستور جلسه آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی مشکلات بورس باشد."



۱۷) نرخ سود بازار بین بانکی ۱۹.۷۲ درصد است.



۱۸) با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌های پتروشیمی سبلان، فاز ۱ مسجدسلیمان، پارسیان سپهر، فاز ۱ آرتا انرژی و فاز نخست طرح پتروکیمیای ابن سینا در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند.



۱۹) نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای عرضه قیر اختصاص دهد.



۲۰) شغدیر، آخرین پرونده فروش صادراتی سال ۹۹ را با ارائه ۵۰۰۰ تن با قیمت ۱۵۶۶ دلار و ترم FCA در محموله‌های ۱۰۰۰ تنی بست. پتروشیمی ‌غدیر در نظر دارد فروش خرد در تناژ ۲۰۰ تنی را با قیمت ۱۶۴۴ دلار در صورت وجود متقاضی انجام دهد.



۲۱) اتوبوس آمبولانس شرکت ایران خودرو دیزل به تولید انبوه رسید. این شرکت ۵۵ روز زودتر از موعد، نمونه اولیه محصول را تحویل داد.



۲۲) مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور می گوید "به دنبال آن هستیم که با همه خودروسازان داخلی در حوزه تولید خودروهای سنگین بابت نوسازی ناوگان کامیونی عقد قرارداد کنیم و تا چند سال آینده ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کنیم."



۲۳) قانون «پایانه‌های فروشگاهی» از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ وارد فاز اجرایی می شود.



۲۴) بودجه سال ۱۴۰۰ در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و قرار شد ۱۸ مورد مغایرت با سیاست‌های کلی برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع گردد.



۲۵) امیر صباغ می گوید "سرمایه گذاران بازارهای طلا در هفته گذشته اقدام به کاهش تعداد موقعیت خرید Long برای ششمین هفته متوالی کرده و آن را به ۴۱.۹ هزار قرارداد رساندند که کمترین رقم ۲ سال اخیر بوده و نسبت به پیک فوریه ۲۰۲۰ کاهش ۸۵٪- دارد!"



۲۶) مس شاهد خروج سرمایه برای سومین هفته متوالی است، به گونه ای که تعداد موقعیت خرید Long مس اکنون به ۵۱.۲ هزار قرارداد رسیده که ۴۱٪- نسبت به پیک آن فاصله داشته و در محدوده کمترین سطح ۷ ماهه است!



بخش اول / ۲۵ اسفند

انتهای خبر

0
0