بورس۲۴
1400/10/27
08:05
مشکل بی‌پولی/ پیش بینی بورس امروز ۲۷ دی ۱۴۰۰

امروز تقریبا همه به این نتیجه رسیده‌اند که بازار مشکل جدی بی‌پولی دارد و تا مادامی که نقدینگی جدیدی تزریق نشود و یا تمایلی از سوی دولت برای حمایت از بازار دیده نشود، نمی‌توان خروج از وضعیت بحرانی را انتظار داشت.

مشکل بی‌پولی/ پیش بینی بورس امروز 27 دی 1400

بورس۲۴ : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته یک افت دیگر را در کارنامه زمستانی خود ثبت کرد. در این روز ارزش معاملات کاهشی بود. روند خروج نقدینگی ادامه داشت و شاخص کل با یک افت دیگر به سطح حمایتی بعدی خود در سطوح یک میلیون ۲۸۰ – ۲۹۰ هزار واحد نزدیک شد. این وضعیت نشان می‌دهد که با وجود اتفاقات مثبت اخیر و کاهش سطح ابهامات اما تقریبا طیف وسیعی از فعالان بازار ناامید شده‌اند !


امروز تقریبا همه به این نتیجه رسیده‌اند که بازار مشکل جدی بی‌پولی دارد و تا مادامی که نقدینگی جدیدی تزریق نشود و یا تمایلی از سوی دولت برای حمایت از بازار دیده نشود، نمی‌توان خروج از وضعیت بحرانی را انتظار داشت. لذا اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، گزارش‌های ۹ ماهه هم نخواهند توانست بازار را به ریل صعود بازگردانند.


البته برخی هم معتقدند که حرکت بعدی بازار از دریچه تحولات سیاسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد. یعنی روند بازار تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات و تحولات مجلس نوسانی است و پس از آن با سبک و سنگین کردن ترازو می‌توان تحرکات مثبت در برخی صنایع را انتظار داشت. به هر جهت شرایط دشواری است و هر فردی بر اساس تحلیل و داشته‌های ذهنی خود درخصوص روند بازار اظهارنظر می‌کند.


لذا برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی داشته باشیم. البته با توجه به تحرکات اندک در نیمه دوم بازار روز گذشته، ممکن است با نزدیک شدن شاخص به سطح حمایتی اشاره شده، سمت تقاضا تا حدودی بهبود یابد.

انتهای خبر

0
0