آکادمی هلاکوئی
1401/05/24
13:39
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۴ مرداد)

از اواخر هفته گذشته، زمانی که قیمت بیت…

از اواخر هفته گذشته، زمانی که قیمت بیت کوین به زیر ۲۳۵۰۰ دلار کاهش یافت، این دارایی رمزنگاری شده عملکرد نسبتا خوبی داشته است؛ به طوریکه بلافاصله به این کاهش واکنش نشان داد و تا روز شنبه به ۲۵۰۰۰ دلار نزدیک شد.


علی رغم ریجکت شدن در این سطح و تجربه یک پولبک چند صد دلاری، روز یکشنبه گاوها بار دیگر قدرت گرفتند و موفق شدند برای اولین بار در بیش از دو ماه گذشه، قیمت را برای مدت کوتاهی بالاتر از این سطح آرمانی نگه دارند. پس از آن، بار دیگر قیمت بازگشت و از به ناحیه ۲۴ هزار دلاری وارد شد. اما گاوها مصمم به ادامه صعود بودند. در نتیجه، بیت کوین به بالاترین سطح چند ماهه گذشته یعنی کمی بیش از ۲۵۲۰۰ دلار رسید.


در حالی که جامعه در نهایت شادی منتظر یک مرحله صعود دیگر بود، این ارز دیجیتال مسیر خود را معکوس کرد و طی چند ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت. به این ترتیب، در حال حاضر با قیمتی در حدود ۲۴۰۰۰ دلار معامله می شود. با این وجود، ارزش بازار آن همچنان بالای ۴۵۰ میلیارد دلار است، اما چیرگی آن بر آلتکوین ها تا مرز ۴۰.۱ درصد کاهش یافته است.


بازار24 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (24 مرداد)

عملکرد متمایز شیبا اینو


کوین های جایگزین که طی چند روز گذشته همگی روندی صعودی را در پیش گرفته بودند، همانند بیت کوین، در منطقه قرمز فرو رفته اند. اتریوم که روزهای آخر هفته به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته یعنی بالای ۲۰۵۰ دلار رسیده بود، با کاهش ۴.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۹۰۰ دلار رسیده است.


بایننس کوین، کاردانو و ریپل با درصدهای مشابهی کاهش یافته اند ولی سولانا، پولکادات، آوالانچ و پالی گان زیان ملموس تری را تجربه کردند.


جالب اینجاست که دو میم کوین بزرگ بازار یعنی دوج کوین و شیبااینو در مقابل اصلاح فعلی مقاومت کرده اند. همانطور که می بینید، DOGE از دیروز بیش از ۶ درصد رشد داشته و به ۰.۰۷۹ دلار رسیده است، در حالی که SHIB در واقع با ۱۶.۰۷ درصد افزایش در تایم فریم روزانه با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار معامله می‌شود.


با این وجود، بیشتر آلتکوین‌های دارای ارزش بازار پایین‌تر نیز در منطقه قرمز قرار گرفته اند. به این ترتیب، ارزش بازار ارزهای دیجیتال بیش از ۵۰ میلیارد دلار در یک روز کاهش یافته و به ۱.۱۵۰ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0