بورس۲۴
1401/03/24
08:37
شرکت پایه فرابورسی در حال ساخت سومین نفتکش برای ونزوئلا

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از پیشرفت ۳۰ درصدی افراماکس سوم ونزوئلا خبر داد و گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم قرارداد ساخت دو شناور جنرال کارگو با کشتیرانی امضا شد.

شرکت پایه فرابورسی در حال ساخت سومین نفتکش برای ونزوئلا

بورس۲۴ : مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) از پیشرفت ۳۰ درصدی افراماکس سوم ونزوئلا خبر داد و گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم قرارداد ساخت دو شناور جنرال کارگو با کشتیرانی امضا شد.


علی زارعی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله کشتی‌سازی صدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران) در صنایع دریایی اظهار کرد: شرکت صدرا علاوه بر ساخت سکوی گازی، ساخت شناورهای حمل کانتینر، صیادی و... فعالیت دارد.


وی با اشاره به این‌که صدرا همچنین در بخش فراساحل میادینی از جمله ابوذر، سلمان، پارس جنوبی و ... نقش به سزایی دارد، افزود: تاکنون ۱۰ سکو برای پارس جنوبی ساخته و آنها را در ۶ فاز این میدان گازی نصب کرده‌ایم.


وی از طراحی دکل حفاری امیرکبیر با ظرفیت ۱۴ هزار تن برای فعالیت در آبهایی با عمق یک کیلومتر خبر داد و با اشاره به قرارداد ساخت ۴ فروند نفتکش افراماکس برای کشور ونزوئلا، گفت: این قرارداد سال ۸۶ عملیاتی شد و اولین فروند از این شناورها سال ۹۱ تحویل شد. دومین فروند از شناورهای افراماکس نیز چند روز قبل همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران تحویل این کشور شد.


مدیرعامل صدرا از پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت افراماکس سوم خبر داد و افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم قرارداد ساخت دو شناور ۳۵۰۰ تنی جنرال کارگو (کشتی های حمل کالاهای عمومی) برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

انتهای خبر

0
0