بورس پرس
1400/11/12
12:02
نامه جلیلی به رهبر انقلاب و پیشنهاد خروج از برجام برای حل تحریم ها

سعید جلیلی با ارسال نامه به رهبر انقلاب، نسخه حل تحریم و برنامه هسته‌ای ایران را تجویز کرده و صراحتا با مسیر فعلی مذاکرات مخالفت کرده و حتی خواهان خروج از برجام شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، یک منبع آگاه با اعلام اینکه سعید جلیلی بعد از ناکامی در اقناع حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی معاون سیاسی، اقدام به ارسال نامه به رهبری کرده به شرق گفت : وی در این نامه، نسخه کارا برای حل تحریم و برنامه هسته‌ای ایران را تجویز کرده و صراحتا مخالف مسیر فعلی مذاکرات بوده و حتی خواهان خروج ایران از برجام شده است .


طبق نسخه تجویزی وی، طرف‌های برجام در گام بعدی برای پیگیری ساز و کار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد و نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.


مرحله بعدی پیشنهاد جلیلی، افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد است. پس از آن ایران باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را بگیرد. ایران با این سناریو به خواسته‌ها خواهد رسید و مشکلی در طی مسیر نیز نخواهد داشت.


در این میان سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دیروز حاضر به توضیح درباره این نامه نشد و گفت: خبری از این موضوع ندارم. مناسب است در مورد این مسئله از جلیلی سوال شود. ایران در مذاکرات وین با اجماع ملی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی، گفت‌وگوها را به جلو می‌برد و این سرمایه بزرگی است که باید پاس داشته شود.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0