آکادمی هلاکوئی
1401/01/28
20:00
شرکت Air Europa، اولین سری بلیط پرواز NFT را در Algorand منتشر کرد!

یکی از شرکت‌های هواپیمایی پیشرو اسپانیا، Air Europa…

یکی از شرکت‌های هواپیمایی پیشرو اسپانیا، Air Europa با شرکت بلاک چین تراول ایکس ( TravelX ) همکاری کرد تا اولین سری بلیط‌های هواپیمایی غیرقابل تعویض ( NFT ) را در جهان معرفی کند. کاربرانی که چنین مجموعه‌ای را خریداری می‌کنند، در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ (۸ آذر)، سوار یک پرواز ویژه بین مادرید و میامی خواهند شد.


NFT ها در آسمان


این ویژگی که ان اف تی تیکتز ( NFTickets ) نام دارد، برای خرید در پلتفرم TravelX در دسترس خواهد بود. اولین حراج در ۱۱ آوریل(۲۲ فروردین) بود و این روند هر دو هفته یکبار تکرار می شود.


TravelX توضیح داد که بلیط ها مانند توکن های سنتی غیر قابل تعویض کار می کنند. هنگام معامله، تراکنش ها روی بلاک چین ثبت می شوند. دارندگان می توانند کلکسیون ها را ارائه کنند و یک بلیط پرواز مشابه دریافت کنند.


Air Europa و شریک آن گفتند که این اقدام به خریداران فرصتی برای نگه داشتن بخشی از تاریخ صنعت سفر و شرکت در اولین پرواز مبتنی بر بلاک چین می دهد. این هواپیما در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ از مادرید برخاسته و در میامی فرود خواهد آمد.


کارلوس بتانکور( Carlos Betancourt )، هنرمندی که این اثر هنری را طراحی کرده است گفت این ابتکار، آزمایشی با مرزهای هنر و فناوری است.


او افزود: «اثر هنری متحرک از مفاهیم فضا، قلمروهای جادویی و تجربیات سفر و همچنین از خاطرات و احساساتی که این تجربیات برمی انگیزد، الهام گرفته شده است.


توکن‌های غیرقابل تعویض روی بلاک‌چین الگوراند ( Algorand ) مینت می‌شوند. فاکوندو دیاز( Facundo Diaz )، یکی از بنیانگذاران TravelX ، این اکوسیستم را به دلیل تمرکز سازگار با محیط زیست ستایش کرد. زیرا کاملا کربن خنثی میباشد.


ما بهترین‌های NFT را با هم ترکیب می‌کنیم، اما برنامه‌ها و تجربه‌های دنیای واقعی را اضافه می‌کنیم. این یک بلیط پرواز بهتر را فراهم می کند که مسافران می توانند به راحتی آن را مدیریت کرده و همراه با نوع جدیدی از آثار هنری کلکسیونی از کیف پول بلاک چین خود معامله کنند. ما معتقدیم NFTickets تلفیقی عالی از هنر، سفر و فناوری خواهد بود.»


طبق گزارش CryptoPotato ، امارات همچنین اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد به فضای NFT و متاورس ( Metaverse ) بپیوندد.


تعامل حوزه رمزنگاری با تجارت هواپیمایی


نزدیک به دو سال پیش، شرکت هواپیمایی خصوصی پیشرو در روسیه، S۷ ، قراردادی را با موسسه مالی اسبربانک ( Sberbank ) برای استفاده از فناوری بلاک چین و فروش بلیط پرواز برای توکن امضا کرد. این بانک زیرساخت های لازم را فراهم کرده است.


بر اساس برآوردها، این تلاش، فروش بلیط را انجام می دهد و زمان پردازش یک روش استاندارد را از ۱۰ روز به ۲۰ ثانیه کاهش می دهد.


در اعلامیه دیگری، فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار( Simon Bolivar International Airport ) ونزوئلا برنامه‌هایی را برای پذیرش بیت‌کوین( Bitcoin ) به‌عنوان روش پرداخت بلیط هواپیما، اعلام کرد. فردی بورخس( Freddy Borges )، مدیر فرودگاه استدلال کرد که این حرکت مسافران بیشتری را برای بازدید از کشور آمریکای جنوبی جذب می کند و در نتیجه اقتصاد آن را تقویت می کند.


او سال گذشته اظهار داشت: “همانطور که مسافران روسی وارد مارگاریتا شدند، از طریق Conviasa نیز به La Guaira خواهند آمد، بنابراین ما باید در این سیستم‌های اقتصادی و فناوری جدید که قابل دسترسی هستند، پیشرفت کنیم.”



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0