خالص ارزش دارایی - NAV Stock
1399/05/19
20:43
❌ نکات کلیدی و بسیار مهم 1⃣- زیر مجموعه سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری هستند که بر روی شرکت های سرمایه گذاری دیگر سرمایه گذاری کرده اند برای محاسب...

❌ نکات کلیدی و بسیار مهم


۱⃣- زیر مجموعه سرمایه گذاری


شرکت سرمایه گذاری هستند که بر روی شرکت های سرمایه گذاری دیگر سرمایه گذاری کرده اند برای محاسبه NAV شرکت مد نظر ما، باید NAV شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه به جای قیمت بازار در نظر گرفته شود.


🔹در نظر گرفتن قیمت به جای NAV برای این شرکت های سرمایه گذاری که زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری ما هستند اشتباه و محاسبات را دچار خطا می کند.



۲⃣- پرتفوی غیر بورسی


پرتفوی غیر بورسی نیاز به برآورد و تحلیل دارند.


برای محاسبه NAV شرکت حذف پرتفوی غیر بورسی یا در نظر گرفتن بها تمام شده برای آن اشتباه محض است و محاسبات و برآورد ها را دچار خطا و اشتباه می کند و با عدم در نظر گفتن پرتفوی غیر بورسی یا در نظر گرفتن بها تمام شده برای آن ، محاسبه NAV فاقد اعتبار وارزش است.


🔹در پرتفوی غیر بورسی بعضی شرکت ها مثل وغدیر و خگستر یکی از اصلی ترین شرکت ها یک شرکت سرمایه گذاری است که باید NAV آن ها همیشه به روزرسانی شود.


🔹نکته در محاسبه پرتفوی غیر بورسی دید تحلیگران متفاوت است و معمولا نتیجه یکسانی ندارند بسته به دیدگاه تحلیلگر ارزشگذاری میتواند جسورانه یا محافظه کارانه و دارای اختلاف باشد.


۳⃣- حق تقدم ها


در صورتی که حق تقدم ها در پرتفوی باشند راه درست تر در نظر گرفتن قیمت سهم اصلی با کسر ۱,۰۰۰ ریال است.(در صورت عدم واریز مبلغ اسمی در زمان محاسبات)


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


کانال اختصاصی NAV جهت عضویت 👇


ID:


انتهای خبر

0
0