همفکران
1400/06/14
09:13
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید و فروش های حقوقی ها در روزی که گذشت...

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، شرکت بارمان مدیران پارس ۲۶ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۱۰ میلیون از سهام بانک صادرات را بفروش رساند، همچنین در بانک سینا نیز صندوق بازار گردانی سین ۷ میلیون از سهام بانک سینا را بفروش رساند.


در دارویی‌ها نیز ، صندوق سرمایه‌گذاری توازن کوروش بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی کوثر را بفروش رساند، این صندوق در اقدامی دیگر بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی امین را نیز بفروش رساند.


اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همچنان خریداراست، این مجموعه در اقدامی ۱۳۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز در اقدامی ۲۰ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری توکا فولاد را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، سمیان داراب خریدار داشت، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه نزدیک ۷ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد اما صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان دورود، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام و صندوق بازار گردانی توسعه ملل نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان شمال را بفروش رساندند در ادامه نیز شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه ۱۰ میلیون از سهام سیمان شاهرود را بفروش رساند.


شرکت صادر فر که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۴۷ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا بیش از ۱۰ میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان را بفروش رساند همچنین شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران بیش از ۱۳ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن یک‌میلیون از سهام سپید ماکیان و بانک کارآفرین ۶ میلیون از سهام لیزینگ کارآفرین را بفروش رساندند.


صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۵ میلیون، شرکت آوای عرصه پارس یک‌میلیون و موسسه رفاه و تامین آتیه امید ۲ میلیون از سهام داده گستر نوین را بفروش رساندند در ادامه فروش‌ها شخص حقیقی اقدام به فروش ۱۷۲ میلیون از سهام تولیدی چدن سازان کرد.



انتهای خبر

0
0