بورس پرس
1401/05/05
09:33
اسناد مالکیت پتروشیمی از رهن بانک بزرگ بورسی فک رهن و آزاد شد

پتروشیمی اصفهان از فک رهن اسناد مالکیت مربوط به سهامدار عمده سابق و پیگیری رفع توقیف پلاک ها در بانک توسعه صادرات و پالایشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت پتروشیمی اصفهان از اقدام بانک تجارت برای فک رهن اسناد مالکیت در سال ۹۱ و پیگیری رفع توقیق پلاک ها در بانک توسعه صادرات و پالایشگاه اصفهان خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.


براین اساس، محسن ایران زاد مدیرعامل "شصفها" اعلام کرد: اسناد مالکیت شرکت در سال ۹۱ و زمان تصدی سهامدار عمده سابق ( گروه ریخته گران) در قبال اخذ ضمانت نامه در رهن بانک تجارت قرار گرفته بود اما طبق رای شعبه ۱۵ دادگاه تهران که در شعبه ۳۹ دیوان عالی تایید و قطعی شد و با عنایت به اینکه ضمانت نامه ها و تسهیلات مربوطه توسط سهامداران عمده سابق مورد استفاده قرار گرفته و ارتباطی با این شرکت نداشت، بازپرداخت تسهیلات بر عهده گروه ریخته گران قرار گرفت.


لذا با پیگیری از مراجع قضایی از جمله ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و دستورات قضایی صادره از ناحیه دادستانی، بانک تجارت طی نامه ۴ مرداد اقدام به فک رهن از اسناد مالکیت این شرکت کرد.


پلاک های مورد اشاره همچنان در توقیف بانک توسعه صادرات و پالایشگاه اصفهان هستند که پیگیری به منظور رفع توقیف آنها در دست اقدام است.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0