ایبنا
1399/09/18
13:48
کاهش ۵۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۲۸ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۲۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه هجدهم آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۴۵ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۳۹۵ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۴۳ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۴۴۴ هزار و ۳۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۷۶ واحدی به رقم ۲۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۸۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۴۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۳۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، کگل، شپنا، تاپیکو، شتران و وغدیر، با بیشترین کاهش، تاثیر معناداری در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وبصادر، وامید، ونیکی، شبریز و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فملی(‌ملی صنایع مس ایران) با ۱۴.۵۹ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غبهنوش، قصفها، غدام، دیران، سفار و فسپا بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان دورود) با ۴.۶۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساربیل، کرماشا، تایرا، فنوال، کگل و سنیر بود.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، خودرو، شستا، خساپا، وتجارت و آبادا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ولپارس، وتوکا، بموتو، وکار، فسپا، شسینا و ثشاهد با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پدرخش، خرینگ، انرژی۱، خزامیا، غنوش، یاقوت و وسپه بیشترین حجم عرضه را داشتند.


همچنین امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: «هتل و رستوران» و کمترین بازدهی متعلق به گروه «لاستیک و پلاستیک» بود.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص اکثر صنایع بورسی سبزپوش بودند. به گونه ای که شاخص صنایع فلزات اساسی، انتشار و چاپ، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی، محصولات چرمی و کانی غیرفلزی با افزایش همراه شدند و شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۵۱ واحد کاهش مواجه شد.


انتهای خبر

0
0